مدیران فیسبوک، سخت‌افزار اولیه VR شرکت خود را با انتشار چند عکس به رخ کشیدند

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ و اندرو بوسورث، دو تن از مدیران فیسبوک، تصاویری همراه با نمونه‌ اولیه هدست واقعیت مجازی این شرکت در فضا مجازی منتشر کردند.
تبلیغات

به‌تازگی مارک زاکربرگ و سرپرست بخش واقعیت مجازی فیسبوک، اندرو بوسورث با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی (یا واقعیت افزوده) خود را نشان دادند. هر دوی این مدیران تصاویری از خود هنگامی که هدست مذکور را بر چشم دارند منتشر کردند و این کانسپت را به تلاش فیسبوک برای ساخت متاورس ربط دادند. درحالی‌که هیچ تضمینی وجود ندارد هدست‌های پوشیده‌شده توسط این دو به‌عنوان نمونه نهایی به فروش برسد،‌ اما این تصاویر نگاه جالبی به آنچه در آزمایشگاه واقعیت مجازی فیسبوک می‌گذرد است.

(ترجمه:‌ من یک روز را با تیم تحقیقاتی Facebook Reality Labs در ردموند گذراندم تا نسل بعدی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و فناوری هوش مصنوعی را بررسی کنیم. این یکی از نمونه‌های اولیه با وضوح رتینا است. آینده بسیار عالی خواهد بود.)

به گزارش ورج، هدستی که زاکربرگ پوشیده شبیه هدست‌های Oculus این شرکت است. با‌این‌حال، نکته جالب توجه این است که وی این محصول را با اصطلاح «رزولوشن رتینا» معرفی می‌کند، عبارتی که اپل برای صفحه‌هایی با تراکم پیکسلی بالا که نمی‌توانید در آن‌ها نقاط جداگانه را در فاصله معمولی تشخیص دهید، به کار می‌گیرد. هدست‌هایی که بوسورث به نمایش می‌گذارد، دارای طرح‌های جذاب‌تری است. حتی یکی از آن‌ها دقیقاً شبیه طرح‌ها و توضیحات هدست VR شایعه شده اپل است. به‌نظر می‌رسد یکی دیگر دارای بندی بسیار بزرگ یا کلاهی است که آن را روی سر نگه می‌دارد و سیمش از قسمت محافظ بیرون‌زده است.

Proud of the research Michael Abrash's team is working on at FRL-R Redmond—excited to get an early look at some of the technologies that will underpin the metaverse (we work on several prototype headsets to prove out concepts, this is one of them. Kind of. It's a long story.) pic.twitter.com/Yi9xjy5HmG— Boz (@boztank) October 13, 2021

(ترجمه: به تحقیقاتی که تیم مایکل ابرش در FRL-R Redmond انجام می‌دهند افتخار می‌کنم. از نگاه اولیه به برخی از فناوری‌هایی که متاورس را پایه‌گذاری می‌کنند، بسیار هیجان‌زده می‌شوم (ما برای اثبات کانپست‌های خود روی چندین هدست نمونه کار می‌کنیم، این تقریبا یکی از آ‌نها است. داستان طولانی دارد.)

So. Many. Prototypes. pic.twitter.com/xGESgGm7pH— Boz (@boztank) October 13, 2021

(ترجمه: نمونه‌های اولیه بسیار زیاد)

فراتر از به‌کاربردن نام تجاری اپل برای توصیف نمایشگرها، زاکربرگ اساساً هیچ جزئیاتی در مورد نوع هدست‌ها، توانایی و سخت‌افزار آن‌ها ارائه نداده و حتی مشخص نکرده است که این مدل‌ها کاربردی یا غیر کاربردی هستند.

دیدگاه شما همراهان زومیت درباره نمونه‌های اولیه هدست‌های واقعیت مجازی فیسبوک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات