احتمال عرضه‌ی نسل بعدی پلی استیشن VR سونی در اواخر سال ۲۰۲۲

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها، سونی می‌خواهد هدست واقعیت مجازی PSVR 2 را برای کنسول خانگی پلی استیشن ۵ در تعطیلات زمستانی ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.
تبلیغات

شاید بتوان بزرگ‌ترین غایب رویداد E3 2021 را سونی نامید. شرکت ژاپنی در نظر دارد طی هفته‌های آینده رویدادی اختصاصی برگزار کند و به معرفی دستاوردهای جدید خود در حوزه‌ی سرگرمی بپردازد. محوریت رویداد بعدی سونی معرفی عناوین انحصاری برای پلی استیشن ۵ خواهد بود که توسط استودیوهای تحت نظر سونی و همچنین استودیوهای مستقل ساخته شده‌اند.

اما ممکن است شرکت ژاپنی غافلگیری‌هایی نیز داشته باشد؛ از جمله ارائه‌ی اطلاعات بیشتری از هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن VR. اگر منتظر عرضه‌ی هدست نسل بعدی سونی هستید، گزارش‌های جدید از عرضه‌ی PSVR 2 در اواخر سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهند.

به گزارش TheVerge، تمرکز سونی تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ روی ارائه‌ی بازی‌های انحصاری بیشتر برای پلی استیشن ۵ خواهد بود و در اواخر سال ۲۰۲۲ به سراغ معرفی هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن VR خواهد رفت. چنین اقدامی کمک می‌کند استودیوهای سازنده فرصت بیشتری برای توسعه‌ی بازی‌هایی با کیفیت مناسب برای هدست PSVR 2 داشته باشند و مهندسان سونی نیز بتوانند سخت‌افزار هدست واقعیت مجازی بعدی را تا حد ممکن بهینه‌سازی کنند.

ممکن است با عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی PSVR 2 ماه‌ها فاصله داشته باشیم؛ اما مدتی است سونی وجود چنین محصولی را تأیید کرده. در واقع اطلاعات بسیاری از سخت‌افزار هدست نسل بعدی سونی منتشر شده است که برای مثال می‌توان به استفاده از پنل‌ OLED ساخته‌شده توسط سامسونگ اشاره کرد. 

هدست واقعیت مجازی PSVR 2 از دو صفحه‌نمایش با پنل OLED تشکیل می‌یابد که می‌توانند رزولوشن مجموع ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل به کاربر ارائه بدهند. علاوه بر موارد فوق، فناوری‌های بسیاری در هدست نسل بعدی سونی موجود خواهد بود که برخی از آن‌ها به کسب اطلاعات بیشتر کاربر از محیط اطراف خود در زمان استفاده از هدست کمک می‌کنند. همچنین هدست با استفاده از دوربین‌هایی که روی بدنه‌ی هدست نصب شده است، حرکات کاربر را ثبت می‌کند تا گیمر تجربه‌ی در هنگام استفاده از هدست به واقعیت نزدیک‌تر شود.

استفاده از پنل OLED در واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن VR در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها مانند فیسبوک و HTC به سمت استفاده از پنل LCD رفته‌اند. از نگاه شرکت‌های ذکرشده، پنل LCD عملکرد بهتری در رزولوشن‌های بالا دارد و با اینکه نرخ کنتراست آن کمتر از  OLED است، تجربه‌ی بهتری به گیمرها ارائه می‌دهد. البته سونی در نظر دارد همچنان از پنل OLED در هدست PSVR 2 استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات