نسل بعدی هدست پلی استیشن VR احتمالا از رزولوشن 4K و فناوری ردیابی چشم برخوردار خواهد بود

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعات به برخورداری هدست نسل بعدی پلی استیشن VR از موتور لرزشی، رزولوشن 4K و فناوری ردیابی چشم اشاره دارند.
تبلیغات

مدتی است که سونی کنسول خانگی پلی استیشن ۵ را روانهٔ بازار کرده است؛ اما سؤالاتی ذهن علاقه‌مندان و طرفداران محصولات شرکت ژاپنی را درگیر کرده که چه زمانی نسل بعدی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR رونمایی خواهد شد. حال گزارش‌هایی منتشر شده  است که اطلاعات جالبی از نسل بعدی هدست پلی استیشن VR در اختیارمان قرار می‌دهد.

به گزارش TheVerge، پلی استیشن VR بعدی سونی رزولوشن 4K دارد. در واقع هدست از دو صفحه‌نمایش با رزولوشن ۲۰۴۰ در ۲۰۰۰ پیکسل استفاده می‌کند که رزولوشن مجموع ۲۰۴۰ در ۴۰۰۰ پیکسل را تشکیل می‌دهند. در مقایسه‌ای ساده، رزولوشن نسل اول هدست پلی استیشن VR که برای پلی استیشن ۴ عرضه شد به ۹۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد.

 هدست آکیولس کوئست ۲ از دو صفحه‌نمایش با رزولوشن ۱۸۳۲ در ۱۹۲۰ پیکسل برخوردار است که در مقایسه با هدست نسل بعدی پلی استیشن VR رقم کمتری به نظر می‌رسد. چنین رزولوشنی به هرچه بهتر شدن تجربهٔ واقعیت مجازی به لطف ارائهٔ تصاویر باکیفیت‌تر کمک خواهد کرد. از طرفی توانمندی سخت‌افزار پلی استیشن ۵ دست توسعه‌دهندگان در ساخت بازی‌های بزرگ‌تر در مقایسه با نسل قبل را بازتر می‌کند.

اما تفاوت خاصی میان پلی استیشن وی‌آر بعدی با آکیولس کوئست ۲ وجود دارد. برخلاف آکیولس کوئست ۲، نسل بعدی پلی استیشن وی‌آر همچنان با کابل به دستگاه متصل می‌شود. این اتصال  با کابل USB-C صورت می‌گیرد. شاید از نگاه برخی کاربران، اتصال هدست به منبع با سیم چندان خوشایند نباشد؛ اما به ارزان‌تر تمام شدن قیمت نهایی هدست نسل بعدی سونی کمک خواهد کرد و این یعنی افراد بیشتری می‌توانند هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن وی‌آر را تجربه کنند.

از فناوری‌هایی که هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن وی‌آر استفاده می‌کند، ردیابی چشم است. هدف از استفاده از این فناوری، بهینه‌تر شدن عملکرد هدست خواهد بود؛ به‌طوری‌که رندر شدن تصاویر با توجه به چشمان کاربر تنظیم می‌شود. در واقع دستگاه به‌ جای رندر دقیق کل تصویر، تنها روی قسمتی تمرکز می‌کند که چشمان کاربر در حال نگاه کردن آن سمت است.

این فناوری به مصرف بهینه‌تر منابع و ارائهٔ تجربه‌ای روان‌تر از بازی‌های واقعیت مجازی ختم خواهد شد؛ اما به نظر می‌رسد سونی از ویژگی مورد نظر استفاده‌های دیگری نیز خواهد داشت و سیستم ردیابی حرکتی با بهبودهایی همراه خواهد بود. در نسل فعلی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر، کاربر باید از سیستم Move استفاده کند که شامل دوربینی با جایگاه ثابت برای تشخیص حرکات سر، گردن و دیگر اجزای بدن می‌شود؛ اما در سیستم جدید، روی هدست دوربین‌هایی قرار خواهد گرفت که موقعیت کاربر را در اتاق یا محلی که قرار دارد، بررسی می‌کنند.

با استفاده از سیستم ردیابی حرکتی جدید هدست نسل بعدی پلی استیشن وی‌آر، کاربر می‌تواند آزادی عمل بیشتری داشته باشد؛ زیرا در سیستم فعلی، اگر کاربر از محدودهٔ دید دوربین پلی استیشن خارج شود، عملاً برخی از امکانات بازی را از دست می‌دهد.

نظر شما کاربران زومیت در مورد هدست نسل بعدی پلی استیشن VR چیست؟ آیا علاقه‌مند به تجربهٔ آن هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات