بلومبرگ: اپل احتمالا در ماه‌های آینده هدست واقعیت ترکیبی رونمایی خواهد کرد

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی‌اش را در ماه‌های آینده و در قالب رویدادی حضوری رونمایی کند.
تبلیغات

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به بلومبرگ، اپل قصد دارد در ماه‌های آینده هدست واقعیت ترکیبی را به‌عنوان دسته‌ای جدید از محصولاتش رونمایی کند. بااین‌حال طبق گزارش جدید، اپل لزوما نمی‌خواهد این کار را در رویدادی مجازی انجام دهد و می‌کوشد کارمندان، رسانه‌ها، شرکای تجاری و توسعه‌دهندگان فعالانه در این رویداد حضور یابند.

در این گزارش، جزئیات بیشتری درباره‌ی چگونگی برگزاری رویداد حضوری باتوجه‌به بحران کرونا ارائه نشده است؛ اما ادعا می‌شود اپل سریع‌تر از سایر شرکت‌های فناوری تلاش می‌کند کارمندان و مهندسان اصلی را به دفاتر بازگرداند.

ماه ژانویه، بلومبرگ گزارش داد اولین دستگاه واقعیت ترکیبی اپل محصولی گران‌قیمت و مجهز به سخت‌افزاری بسیار قدرتمند خواهد بود. اعتقاد بر این است که اپل می‌خواهد این محصول را در تعداد محدودی تولید کند و شاید فقط روزانه یک هدست در هر فروشگاه اپل برای فروش موجود باشد.

گزارش‌ها حاکی است که کوپرتینونشین‌ها بازه‌ی زمانی سال ۲۰۲۲ را برای عرضه‌ی نخستین هدستشان در نظر گرفته‌اند؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که محصول یادشده را سال جاری میلادی رونمایی و عرضه‌ی آن را به زمان دیگری موکول کنند. این کار به توسعه‌دهندگان فرصت می‌دهد نرم‌افزارهایشان را پیش از عرضه‌ی نهایی بهینه کنند و سریع‌تر با محصول و سیستم‌عامل جدید سازگار شوند.

نکته‌ی درخورتوجه این است که رونمایی در چند ماه آینده معمولا با رویدادی بهاری یا کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC هم‌زمان می‌شود. باتوجه‌به جدول زمانی و این واقعیت که هدف محصول برای توسعه‌دهندگان است، رویداد اخیر برای رونمایی این محصول بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد. ناگفته نماند اپل هفته‌ی گذشته رسما اعلام کرد رویداد توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC هفدهم تا بیست‌ویکم خرداد مجازی برگزار خواهد شد.

افزون‌براین، سایر صاحب‌نظران مانند مینگ‌چی کو، چهارچوب زمانی عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل را سال ۲۰۲۲ تأیید کرده‌اند. شایعات نشان می‌دهد این محصول از نمایشگرهای 8K از نوع Micro-LED و فناوری پیشرفته ردیابی چشم و سایر ویژگی‌های متمایزکننده برخوردار است.

دستگاه واقعیت ترکیبی اپل بر غوطه‌ورکردن کاربر در محیطی کاملا مجازی متمرکز خواهد بود. شایعات فعلی نشان می‌دهد این دستگاه از برخی مؤلفه‌ها و قابلیت‌های واقعیت افزوده تیز بهره‌ می‌برد؛ اما قرار است با دستگاه‌های موجود مانند Oculus Rift رقابت کند که بیشتر بر محتوای گیمینگ متمرکز هستند. به‌نظر می‌رسد اختلاف‌نظرهایی درباره قیمت دستگاه وجود دارد. برای مثال، مینگ‌چی کو معتقد است قیمت این محصول ۱،۰۰۰ دلار و هم ‌قیمت با آیفونی پرچم‌دار خواهد بود. دراین‌میان، گزارشی ماه گذشته حاکی از آن بود که قیمت این دستگاه ممکن است ۳،۰۰۰ دلار باشد.

پس از عرضه دستگاه گران‌قیمت واقعیت ترکیبی، گفته می‌شود محصول دیگری با نام احتمالی اپل گلس (Apple Glass) وارد مرحله‌ی سوم طراحی و تولید شده است و احتمالا اپل در فرایند طراحی آن با مشکلاتی مواجه شده و عرضه‌ی آن را تا سال ۲۰۲۵ به‌تأخیر انداخته است. اپل گلس می‌تواند تلاقی آیفون و دستگاه واقعیت افزوده‌ای به‌شکل عینک‌های امروزی باشد. احتمالا این محصول بسیار ارزان‌تر از برادر پیشرفته‌اش خواهد بود و به‌نوعی بازار مصرفی و عموم مردم را هدف قرار می‌دهد. گفتنی است اپل در چشم‌اندازی بلندمدت، درصدد این است که لنزهای چشمی واقعیت افزوده را به‌عنوان محصولی انقلابی در سال ۲۰۳۰ معرفی کند.

به‌طورکلی، اپل از آخرین رویداد حضوری در سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۱۳۹۸)، به‌علت شیوع ویروس کرونا،گ رویدادهای جدیدش را دیجیتال برگزار کرده است. گفته می‌شود اپل امیدوار است رویداد WWDC 2021 آخرین کنفرانس این شرکت باشد که فقط دیجیتالی برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات