تردمیل واقعیت‌ مجازی، باشگاهی هیجان‌انگیز در خانه شما

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
استارتاپ Virtuix در حال ساخت یک تردمیل واقعیت مجازی است که می‌تواند خانه شما را به یک باشگاه تبدیل کند.
تبلیغات

استارتاپ واقعیت مجازی Virtuix در حال ساخت یک تردمیل VR برای خانه‌های شما است. دستگاه Omni One یک تردمیل برای تمام بدن است که به شما در محیطی مجازی اجازه پریدن، دویدن و خم شدن را می‌دهد. مشابه این وسیله را می‌توان در فیلم Ready Player One استیون اسپیلبرگ مشاهده کرد؛ اکنون تقریبا دیگر هیچ چیز در دنیای فناوری و سینما تنها یک تخیل باقی نمی‌ماند و  پس از مدتی ساخته می‌شود، این تردمیل واقعیت مجازی نیز همین گونه است. گفته می‌شود Omni One اواسط سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد. تاکنون بیشتر هزینه‌های فرایند ساخت دستگاه استارتاپ مذکور توسط کمپین سرمایه‌گذاری مردمی جمع‌آوری شده است.

فرایند توسعه دستگاه سرمایه‌گذاری شده Virtuix Omni از سال ۲۰۱۳ شروع شد. این تردمیل درواقع یک پلتفرم کم‌اصطکاک است که از تجهیزاتی مانند کفش استفاده می‌کند که همین ویژگی را دارند. همان‌طور که در تصاویر منتشر شده از نمونه اولیه Omni One مشاهده می‌شود، این دستگاه شما را در یک منطقه نگه می‌دارد و تنها پاهای شما است که حرکت می‌کنند. این حرکات در یک محیط VR ترجمه شده و به این شکل شما می‌توانید در یک فضای مجازی جا‌به‌جا شوید. این دستگاه می‌تواند تفاوت میان دنیای واقعی و مجازی را به حداقل برساند. می‌توان آن را یکی از عجیب‌ترین و درعین‌حال جذاب‌ترین تجربه‌های دنیای مجازی و VR دانست.

تردمیل واقعیت مجازی omni One

البته پیش‌تر نمونه‌های دیگری نیز از این دستگاه تولید شده اما Omni One از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بوده و پیشرفته‌تر است. تردمیل Omni One نسبت به نسل‌های پیشین خود کوچک‌تر است و به‌جای استفاده از یک حلقه برای محافظت از کاربر،  تنها از یک میله عمودی استفاده می‌کند. این میله که در پشت دستگاه قرار دارد، کاربر را در حالت‌های مختلف نگه داشته و از افتادن او جلوگیری می‌کند. یک نکته جالب درباره این محصول، قابلیت خم کردن آن است؛ شما می‌توانید Omni One را جمع کرده و گوشه اتاق خود قرار دهید، به‌این ترتیب دیگر زمانی‌که به آن نیازی ندارید فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

عناوین سازگار با عملکرد این تردمیل را می‌توان از یک فروشگاه اختصاصی با ۳۰ بازی جذاب تهیه کرد. هنوز فهرست کاملی از عناوین موجود برای Omni One منتشر نشده است اما این استارتاپ اعلام کرده است که از بازی‌های شخص ثالث نیز در دستگاه خود پشتیبانی خواهد کرد. در دسته دوم عناوینی مانند فورتنایت و Call Of Duty قرار می‌گیرند. انجام دادن این بازی‌ها با چنین دستگاهی واقعا تجربه متفاوتی را به گیمر ارائه می‌دهد زیرا تعامل او با محیط بازی بیشتر از گذشته می‌شود.

تردمیل واقعیت مجازی omni One

دستگاه Omni One سیستمی با هدست مستقل خواهد بود؛ استارتاپ Virtuix هدست Pico Neo 2 را امتحان کرده است اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. با پرداخت ۹۹۵ دلار تنها بخش تردمیل ارائه می‌شود. طرفداران این کانسپت برای خرید نسخه نهایی آن باید حداقل ۱۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کنند،‌ در عوض می‌توانند ۲۰ درصد تخفیف بگیرند؛ البته اگر فردی در هفته اول فروش این محصول را خریداری کند استارتاپ Virtuix به او ۴۰ درصد تخفیف می‌دهد.

سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های VR دارای ریسک بالایی است

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که Virtuix سرمایه‌گذاری برای محصول خود را "پیش سفارش" نمی‌داند. کمپین‌های تأمین مالی VR می‌توانند پیشنهادی با ریسک بالا باشند، زیرا دنیای تجارت و فناوری می‌تواند به سرعت تغییر کند. Virtuix وعده‌های خود را به مراتب بهتر از برخی از استارتاپ‌های VR انجام داده است، اما Omni برای رسیدن به هدف نهایی، به پیشرفت بیشتری نیاز دارد. ابتدا تصور می‌شد Omni One یک سیستم بازی خانگی است، اما پس از اینکه Virtuix پیشرفت بیشتری کرد و پیچیده‌تر شد Virtuix مجبور شد بعضی از پیش‌سفارش‌ها را لغو کند.

تاریخ انتشار Omni One به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش اشتیاق مردم برای ورزش در خانه، جلوتر افتاده است. استارتاپ Virtuix این محصول را مانند دوچرخه Peloton برای گیمرها می‌داند و گفته است که بازه‌ قیمتی در همان سطح خواهد داشت. درست است که این وسیله روی تناسب اندام متمرکز نیست اما مطمئنا کاربر هنگام استفاده از آن زیاد حرکت می‌کند و به این شکل کالری‌سوزی نیز انجام می‌شود. این دستگاه می‌تواند مسیر پیشرفت تردمیل‌های خانگی را تغییر دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات