هدست واقعیت مجازی HP Reverb G2 با قیمت ۵۹۹ دلار معرفی شد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
هدست واقعیت مجازی جدید HP با قیمت ۵۹۹ دلاری معرفی شد که بالاترین رزولوشن را درمیان هدست‌های واقعیت مجازی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

HP و مایکروسافت از جدیدترین هدست واقعیت مجازی از خانواده‌ی Reverb رونمایی کردند که حاصل همکاری آن‌ها در حوزه‌های واقعیت ترکیبی است. هدست واقعیت مجازی Reverb G2 با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد و شرکت‌های سازنده، آن را مجهز به بالاترین رزولوشن در بازار می‌دانند. مشتریان در ایالات متحده اکنون می‌توانند این هدست را پیش‌خرید کنند. این هدست ازلحاظ میدان دید و رزولوشن تفاوتی با نسل قبلی ندارد، اما دوربین‌های ردگیری بیشتر، کنترلر جدید، لنزهای جدید و اسپیکرهایی از شرکت پیش‌گام صنعت واقعیت مجازی یعنی Valve در آن به کار رفته است.

رزولوشن هدست واقعیت مجازی Reverb G2 هنوز به‌عنوان بزرگ‌ترین مزیت رقابتی آن شناخته می‌شود. این هدست برای هریک از چشمان کاربر، رزولوشن ۲۱۶۰*۲۱۶۰ دارد که بسیار بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب یعنی Valve Index است. هدست رقیب، تنها توانایی ارائه‌ی رزولوشن ۱۴۴۰*۱۶۰۰ دارد. نسل اول هدست Reverb از مشکل مات شدن جلوه‌های بصری رنج می‌برد. البته HP ادعا می‌کند که مشکلات مذکور درپنل‌ها و لنزهای نسل جدید رفع شده‌اند. هدست G2 از سیستم ردگیری Windows Mixed Reality استفاده می‌کند، اما شرکت سازنده دو دوربین در دو طرف آن تعبیه کرده است تا سیستم ردگیری با دقت بالاتری کند. چنین طراحی، شبیه به پیکربندی رقبایی همچون Oculus Rift S یا Oculus Quest به‌نظر می‌رسد.

HP Reverb G2

مایکروسافت و HP، هدست G2 را در همکاری با یکدیگر و همچنین مشاوره و همراهی Valve تولید کردند. البته هدست جدید آن‌ها شباهتی با محصول خود Valve یعنی Index ندارد. Reverb G2 لنزهای متفاوتی دارد و باوجود ارائه‌ی رزولوشن بالاتر برای هر چشم، نرخ نوسازی آن‌ کمتر از ایندکس گزارش می‌شود (۹۰ هرتز در برابر ۱۲۰ هرتز). به‌علاوه، میدان دید Reverb G2 نیز کمتر از رقیب است (۱۱۴ درجه در برابر ۱۳۰ درجه). HP البته در طراحی محصول جدید از بخشی از قابلیت‌های مفید ایندکس استفاده کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان اسپیکرهای مخصوص ایندکس را نام برد.

HP Reverb G2

بهینه‌سازی طراحی کنترلرها، بخش مهمی از بهبودهای نسل دوم Reverb محسوب می‌شود

از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تغییرهای Reverb G2 می‌توان به بازطراحی کنترلر اشاره کرد. مایکروسافت در سال‌های متمادی در تولید هدست‌های مبتنی بر Windows Mixed Reality رویکرد قابل دفاعی نداشت و همکاری آن‌ها با شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ایسر و HP عموما به تولید کنترلرهای غیر استاندارد ختم می‌شد. کنترلر جدید G2، طراحی شبیه به استاندارد جدید Oculus Touch دارد. در بخش مخصوص هر دست در کنترلر، دو دکمه دیده می‌شود و ترک‌پد نه‌چندان مناسب نیز از طراحی حذف شده است.

HP رونمایی هدست جدید را در ترکیب با رونمایی از بازی Half-Life: Alyx انجام داد تا نشان دهد که Reverb G2 برخلاف رویکرد اولیه‌ی Reverb، متمرکز بر مصرف‌کننده نیز خواهد بود. جان لودویگ، مدیر ارشد محصول HP درباره‌ی هدست جدید می‌گوید: «هدف اولیه‌ی این محصول، ارائه‌ی عمیق‌ترین تجربه‌ی بازی بود. به‌هرحال نیاز کاربران تجاری اصلی شما با نیاز گیمرها تفاوت زیادی ندارد». صحبت‌های مدیر محصول HP نشان می‌دهد که نسخه‌ای مخصوص کاربران حرفه‌ای عرضه نخواهد شد. البته برخی گزینه‌ها و قابلیت‌های اضافی با Reverb G2 دردسترس خواهد بود که دسته‌های گوناگونی از مشتریان را هدف قرار می‌دهد.

HP Reverb G2

هدست واقعیت مجازی HP باز هم مشتریان اصلی و حرفه‌ای یعنی سازمان‌ها و شرکت‌ها را در نقطه‌ی تمرکز عرضه قرار می‌دهد، اما درحال حاضر آن‌ها ظاهرا به‌دنبال جذب مخاطبانی هستند که به هدست‌های واقعیت مجازی علاقه دارند، اما به‌خاطر کمبود عرضه، نمی‌توانند آن‌ها را به‌راحتی خریداری کنند. لودویگ می‌گوید برنامه‌ی پیش‌خرید هم به همین دلیل اجرا شد تا تولید شرکت متمرکز بر نیاز باشد و مشکلی با تأمین نداشته باشند.

هدست جدید Reverb تا پایان سال جاری به بازار عرضه می‌شود. تا آن زمان نمی‌توان پیش‌بینی‌های دقیقی از راحتی استفاده و تجربه‌ی کاربری با ان داشت. به‌هرحال خانواده‌ی محصولات مبتنی بر Windows Mixed Reality در چند وقت گذشته شاهد عرضه‌ی محصولات مهمی نبوده‌اند و شاید هدست جدید HP جان تازه‌ای به آن‌ها بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات