اپل احتمالا در پی تصاحب NextVR با قراردادی به‌ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است

دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی اختصاصی از سوی رسانه‌ی 9to5Mac ادعا می‌کند اپل در پی تصاحب NextVR است؛ شرکتی که توانسته بهترین پلتفرم واقعیت مجازی را برای رویدادهای زنده تولید کند.
تبلیغات

اقدامات اخیر اپل نشان داده است که این شرکت تمایلی ویژه به حوزه‌ی واقعیت افزوده دارد؛ بسیاری از رسانه‌ها معتقد هستند اپل در آینده به تولید هدست واقعیت مجازی روی خواهد آورد تا تجربه‌ای لذت‌بخش به کاربران ارائه دهد. بررسی اقدامات اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال پی‌ریزی پلتفرمی ویژه برای هدست واقعیت مجازی خودش است؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات اپل در این زمینه را می‌توان بهره‌گیری از ابزار ARKit به‌حساب آورد. 

در همین راستا گفته می‌شود اپل قصد دارد شرکتی را به‌نام NextVR تصاحب کند. NextVR که دفتر مرکزی‌اش در کالیفرنیا قرار دارد، در حوزه‌ی فناوری واقعیت مجازی فعالیت می‌کند. آمار نشان می‌دهد NextVR چیزی در حدود یک دهه تجربه در زمینه‌ی ترکیب فناوری واقعیت مجازی با ورزش و سرگرمی دارد. NextVR امروزه امکان مشاهده‌ی رویدادهای زنده را در قالب واقعیت مجازی برای کاربران فراهم کرده است. از طریق هدست‌های ساخته‌شده توسط شرکت‌های سونی، آکیولس، HTC، مایکروسافت و لنوو امکان استفاده از سرویس‌های NextVR وجود دارد. 

بااین‌حال فعالیت‌های نکست VR تنها به واقعیت مجازی خلاصه نمی‌شود. این شرکت به‌نوعی فناوری خاص دسترسی پیدا کرده است که با اتکا به آن، می‌توان ویدئوهای پخش زنده را آپ‌اسکیل کرد. NextVR از این فناوری جالب برای پشتیبانی از پخش ویدئوهای مربوط به مراسم‌های زنده‌ی موسیقی‌محور و رویدادهای ورزشی با کیفیت بالا، استفاده می‌کند. آمار نشان می‌دهد NextVR امروزه صاحب پتنت بیش از ۴۰ فناوری مختلف است. 

ناگفته نماند NextVR در اوایل سال ۲۰۱۹ از جذب سرمایه‌ی سری C بازماند، موضوعی که باعث شد این شرکت مجبور شود در آن زمان ۴۰ درصد از کارکنان خود را از کار برکنار کند. هرچه فناوری واقعیت افزوده رشد پیدا می‌کرد، تحلیلگران بیشتری ادعا می‌کردند که تمرکز NextVR روی حوزه‌ی واقعیت مجازی می‌تواند برای این شرکت کاری ریسکی باشد. ناگفته نماند NextVR توانسته است با NBA، فاکس اسپورتس، ویمبلدون و.. قرارداد تجاری امضا کند. 

گفته می‌شود قرارداد بین اپل و NextVR برای تصاحب رسمی این شرکت، حدودا ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. گرچه روند تصاحب NextVR توسط اپل هنوز به‌اتمام نرسیده و این قرارداد نهایی نشده است، اما اطلاع‌رسانی به آن دسته از کارمندان NextVR که احتمالا باید از دفتر اصلی این شرکت به کوپرتینو مهاجرت کنند، آغاز شده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد تصاحب احتمالی NextVR توسط اپل دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات