یک استارتاپ روح نوکیا را به تلویزیون‌های هوشمند تزریق می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
دموی شیوه‌ی ورود T9 از استارتاپ Direction9 در CES 2024
یک استارتاپ قصد دارد شیوه‌ی ورود متن در تلوزیون‌ها را به گوشی‌های قدیمی نوکیا شبیه‌ کند.
تبلیغات

شیوه‌ی تایپ متن T9 در گوشی‌های قدیمی نوکیا را به‌خاطر دارید؟ همانی که هم‌زمان با فشردن هر یک از ۹ دکمه‌ی گوشی و تایپ یک حرف، سعی می‌کرد با استفاده از یک دیکشنری داخلی کلمه‌ی کامل را حدس بزند؟ حال استارتاپی به‌نام Direction 9 اعلام کرده که سعی دارد تا این فناوری نوستالژیک را به تلویزیون‌های هوشمند بیاورد.

روش ورودی متن در اپل تی وی
شیوه‌ی ورود متن در اپل تی وی
شیوه‌ی ورود T9 از استارتاپ Direction9
شیوه‌ی ورود متن Direction9

با این سیستم مشابه T9، که نمونه‌ی اولیه‌اش در CES 2024 به‌نمایش درآمد، کاربران می‌توانند با کلید جهتی روی ریموت کنترل، متن را در تلویزیون وارد کنند. به‌گفته‌ی لئون چانگ، بنیانگذار این استارتاپ، این روش ورودی نیاز به نگاه‌کردن مکرر به تلفن و تلویزیون هنگام لاگین کردن و جست‌وجو را از بین می‌برد.

طراحی قدیمی ریموت کنترل‌های تلویزیون‌ها
ریموت‌کنترل‌های قدیمی تلویزیون‌ها
شیوه‌ی ورود T9 از استارتاپ Direction9
منوی روی صفحه‌ی ورودی Direction9
طراحی ابتدایی از ریموت کنترل شیوه‌ی ورود T9 از استارتاپ Direction9
ریموت کنترل سازگار با شیوه‌ی ورودی Direction9

چانگ معتقد است که فناوری مورد بحث برای شرکت‌هایی مانند Roku، اپل، نتفلیکس یا سامسونگ مناسب است. او امید دارد که در صورت همکاری با چنین شرکت‌هایی، به‌ازای هر ریموت کنترل ارسالی، ۰٫۵، ۱ یا ۳ دلار هزینه‌ی لایسنس دریافت کند.

با‌این‌حال، اینکه آیا این روش ورودی ارزش کافی برای برگشتن به دنیای تلویزیون‌های هوشمند را دارد یا نه، جای سوال است. چراکه اکنون اکثر پلتفرم‌ها فرایند ورود کاربر را از طریق گوشی هوشمند مدیریت می‌کنند؛ جستجوی صوتی نیز دردسترس همه است و درعین‌حال هر مهندس ماهری از پس طراحی یک سیستم T9 برمی‌آید.

با‌توجه به اینکه دستگاه‌های استریم محتوا مانند Roku Express با قیمت کم‌تر از ۴۰ دلار به‌ فروش می‌رسند، بعید است که سازندگان بخواهند فقط بخاطر ورودی T9 هزینه‌های ریموت کنترل را بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش دهند. در حقیقت، با‌توجه به گزینه‌های ورودی متن بی‌شماری که امروزه در اختیار داریم، ورودی T9 قدیمی و مسنوخ شده به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات