تمرکز ویژه سامسونگ بر تجربه‌ صوتی تلویزیون‌های Neo QLED

یک‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک نفر در حال تماشای تلویزیون Neo QLED 2023 سامسونگ در اتاق
تلویزیون‌های جدید سری Neo QLED سامسونگ افزون‌بر ارائه‌ی تجربه‌ی بصری هیجان‌انگیز، روی سیستم‌ صوتی تمرکز ویژه‌ای دارند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر، تلویزیون‌های هوشمند به‌سمت فرم‌فکتور باریک‌تر از همیشه رفته‌اند و تأکید روی طراحی هیجان‌انگیز، مهندسان را برای ارائه‌ی بهترین کیفیت صدا با مشکل مواجه کرده است. همین موضوع باعث شده است تا کیفیت اسپیکر بسیاری از تلویزیون‌ها چنگی به دل نزند و کاربران سراغ ساندبار بروند.

به‌گزارش زومیت، سامسونگ در تلویزیون‌های هوشمند سری Neo QLED سراغ فناوری‌های جدیدی رفته است تا صدای فراگیر و باکیفیت را به گوش کاربران برساند، بدون اینکه به سیستم صوتی مجزا نیاز باشد. سامسونگ می‌گوید نئو کیولد برای ارائه‌ی تجربه‌ی صوتی هیجان‌انگیز به چهار فناوری اتکا می‌کند و به گواهی بهینه‌سازی صدای فراگیر از مؤسسه‌ی VDE آلمان مجهز است.

فناوری OTS تلویزیون Neo QLED 2023 سامسونگ

بر‌اساس گفته‌ی سامسونگ، تلویزیون‌های این شرکت با قابلیت +OTS (صدای مبتنی‌بر رهگیری اشیاء) که با هوش مصنوعی توسعه داده شده است، صدا را با حرکات سوژه در تصویر هماهنگ می‌کنند. سامسونگ نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ از فناوری OTS استفاده کرده بود.

فناوری OTS سامسونگ به‌لطف هوش مصنوعی، حرکات سوژه‌ها را تحلیل و پایش می‌کند که براساس همین حرکات، صدای سه‌بعدی و فراگیر از ناحیه‌های مختلف اسپیکر به گوش کاربر می‌رساند. تلویزیون‌های 8K خانواده‌ی Neo QLED به دو اسپیکر بیشتر مجهزند تا تجربه‌ی صوتی ارائه‌شده با +OTS هیجان‌انگیزتر شود.

راهنمای جامع خرید تلویزیون
راهنمای جامع خرید تلویزیون
مطالعه '34

دومین فناوری صوتی مهم Q-Symphony است که هماهنگی ویژه‌ای بین تلویزیون‌ها و ساندبارهای سامسونگ ایجاد می‌کند تا صدا از ناحیه‌های مختلف اتاق به گوش شما برسد. این سیستم باعث می‌شود صدا حالت سه‌بعدی پیدا کند. قبل از روی کار آمدن Q-Symphony، امکان پخش هم‌زمان صدا روی تلویزیون و ساندبار وجود نداشت.

قدرت اسپیکر تلویزیون Neo QLED 2023 سامسونگ از نمای بالا

تلویزیون‌های سامسونگ قابلیتی به نام SpaceFit Sound دارند که با تحلیل محیط اتاق، صدا را به واضح‌ترین شکل ممکن پخش می‌کند. سامسونگ می‌گوید SpaceFit Sound روزانه تغییرات محل قرارگیری تلویزیون را تحلیل و با میکروفون‌های داخلی، عوامل تأثیرگذار بر تجربه‌ی صوتی را شناسایی می‌کند. تلویزیون‌های سری Neo QLED به نسخه‌ی پیشرفته‌تری به نام +SpaceFit Sound مجهزند که ترکیبی از SpaceFit Sound و Auto EQ محسوب می‌شود. +SpaceFit Sound از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌کند.

به‌گفته‌ی سامسونگ، تلویزیون‌های جدید این شرکت با قابلیت Active Voice Amplifier سروصدای اتاق را تشخیص می‌دهند و صدای ویدئو را بیشتر می‌کنند. به‌لطف این قابلیت، همیشه بلندترین صدای اتاق از اسپیکرهای تلویزیون پخش خواهند شد.

تلویزیون‌های سری Neo QLED 2023 سامسونگ که در نمایشگاه CES 2023 معرفی شدند، از نسخه‌ی بهبودیافته‌ی فناوری مینی LED استفاده می‌کنند و در مدل‌های 4K و 8K تولید می‌شوند. تلویزیون‌های نئو کیولد سامسونگ بسیار پرنورند و رنگ‌ها را دقیق نشان می‌دهند و تعداد زیادی قابلیت نرم‌افزاری جدید دارند.

سامسونگ می‌گوید تلویزیون‌های Neo QLED با استفاده از هوش مصنوعی مصرف انرژی را کاهش می‌دهند. در تولید این تلویزیون‌ها، از مواد بازیافتی استفاده شده است تا تعهد سامسونگ به حفاظت از محیط‌زیست رعایت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات