سامسونگ احتمالاً به‌زودی اولین تلویزیون QD-OLED رول‌شونده خود را برای رقابت با ال‌جی معرفی می‌کند

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود گذشت بیش از یک‌ سال از عرضه‌ی تلویزیون رول‌شونده‌ ال‌جی، سامسونگ ظاهراً قصد دارد با عرضه‌ی اولین تلویزیون رول‌شونده‌‌ی خود با رقیب‌ دیرینه‌اش رقابت کند.
تبلیغات

به‌گزارش گیزموچاینا، سامسونگ‌دیسپلی احتمالاً اکنون روی تلویزیون QD-OLED رول‌شونده‌ای کار می‌کند که می‌تواند با ال‌جی به‌عنوان شرکتی که این فناوری را ارائه کرده است، رقابت کند.

تلویزیون رول‌شدنی ال‌جی-۲

تلویزیون رول‌شونده ال‌جی

طبق گزارش TheElec منابعی نزدیک مدعی شده‌اند که غول کره جنوبی اکنون درحال ساخت نسل بعدی پنل‌های QD-OLED با هدف کاهش استفاده از زیرلایه‌های شیشه‌ای از دو لایه فعلی به یک‌ لایه است که پس از آن امکان ایجاد مدلی جدید با قابلیت رول‌ شدن را فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب با توسعه‌ی فناوری مذکور توسط واحد نمایشگر این شرکت، سامسونگ الکترونیکس به‌زودی تلویزیون رول‌شونده‌ای نیز عرضه خواهد کرد.

درحال‌حاضر، RX Rollable series OLED ال‌جی تنها تلویزیون تجاری موجود با صفحه‌نمایش رول‌شدنی است. مدل مذکور در CES 2019 معرفی شد و یک سال بعد روانه‌ی بازار شد. با وجود چشم‌نواز و نوآورانه بودن، مدل ۶۵ اینچی به‌تنهایی با قیمت ۸۷ هزار دلار به فروش می‌رسد. به عبارت دیگر، این تلویزیون‌ ال جی هنوز هم برای تولید انبوه یا دردسترس‌بودن بسیار گران است.

روش رول‌شدن تلویزیون ال‌جی

مدل رول‌شونده‌ای که قرار است به‌زودی توسط سامسونگ عرضه شود، شاید ارزان‌تر از تنها مدل موجود ال‌جی باشد؛ اما با توجه به قیمت تلویزیون‌های QD-OLED، بعید به‌نظر می‌رسد که چنین مدلی بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. ناگفته ماند که صحت این گزارش هنوز تأیید نشده است؛ بنابراین انتظار می‌رود خبرهای بیشتری در آینده منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات