هایسنس: جنگ قیمت تلویزیون مانع نوآوری در این صنعت می‌شود

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
معاون هایسنس ادعا کرد که جنگ‌های قیمت و صفحه‌نمایش بزرگ تلویزیون به صنعت آسیب می‌رساند و باید بیشتر روی تراشه‌ی گرافیکی برای بهبود تجربه‌ی تماشای تلویزیون تمرکز کرد.
تبلیغات

فناوری تلویزیون از زمان اختراع خود راه طولانی را پیموده است. از تلویزیون CRT جعبه‌ای قدیمی که فقط می‌توانست ویدیوی سیاه و سفید را نمایش دهد تا استاندارد فعلی بازار، یعنی تلویزیون‌های هوشمند باریک و بزرگ که قادر هستند بیش از ۱۰ میلیارد رنگ را روی صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD، 2K، 4K و 8K نشان دهند.

به‌گزارش گیزموچاینا، چندی پیش یو ژیتائو، معاون هایسنس در رویداد رسمی معرفی اولین تراشه گرافیگی 8K AI داخلی خود جسورانه ادعا کرد که صنعت تلویزیون در سراسر جهان طی سال‌های آینده موج عظیمی از تغییر در روندها را تجربه خواهد کرد. یو همچنین ادعا کرد که کیفیت تصویر صفحه‌های نمایش تصمیم مشتری برای خرید یا عدم خرید تلویزیون را تعیین می‌کند.

هایسنس آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن تولیدکنندگان تلویزیون تمرکز خود را برای رقابت روی اندازه‌ی صفحه‌نمایش و تعداد فروش متوقف خواهند کرد؛ اما در عوض روی واحدهای پردازش گرافیکی هوشمند (GPU) و سیستم صوتی تلویزیون‌های خود به‌‌ دلیل تغییر تقاضای مصرف‌کنندگان در تمام صنعت تمرکز می‌کنند.

یو دلایل مهمی را ذکر می‌کند که چرا هایسنس چنین پیش‌بینی‌ای را برای آینده‌ی صنعت تلویزیون دارد. دلیل آن این است که صنعت تلویزیون اکنون به مرز نمایشگرهای بزرگ‌تر رسیده و تولیدکنندگان تلویزیون بازی جنگ قیمت را بین یکدیگر انجام می‌دهند.

در‌ حال‌‌ حاضر روند تلویزیون‌های با صفحه‌نمایش بزرگ به‌‌ دلیل سال‌ها تبلیغات از سوی تولیدکنندگان محبوب است و به‌‌ گفته‌ی آن‌ها تلویزیون بزرگ‌تر امکان مشاهده کامل‌تری را برای تجربه‌ی چندرسانه‌ای فراهم می‌کند. با‌ این‌‌ حال، تلویزیون‌های بزرگ دارای محدودیت‌هایی هستند. وقتی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد؛ اما کیفیت‌ها بالاتر نروند، مصرف‌کنندگان متوجه نقص‌های تجربه‌ی نمایشگر بزرگ مانند وضوح کمتر و رنگ‌ها به‌دلیل تراکم پیکسلی کمتر می‌شوند. با در‌ نظر گرفتن این موضوع، GPU در تلویزیون برای بهبود تجربه‌ی تماشای تلویزیون مهم‌تر از همیشه است.

یو اشاره می‌کند که در چند سال گذشته تلویزیون‌های با اندازه‌ی ۷۵ اینچی و بالاتر به‌طور تصاعدی رشد کرده‌اند و با نزدیک شدن به اندازه‌ی ۱۰۰ اینچ، کاربران اکنون برای ارتقاء و پشتیبانی از وضوح بالاتر به رندرینگ GPU بهتر از گذشته نیاز دارند. تلویزیون هایسنس با وضوح 8K به‌‌ کمک اولین تراشه‌ی گرافیکی 8K AI داخلی توسعه داده شده است.

هایسنس آخرین دلیل رقابت شدید ولی ناسالم بین تولیدکنندگان تلویزیون را «جنگ قیمت تلویزیون» عنوان می‌کند. برای مثال، تولیدکنندگان تلویزیون محصول خود را به‌‌ عنوان یک تلویزیون با صفحه‌نمایش بزرگ با برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه و ارزان تبلیغ می‌کنند. روند «صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، قیمت پایین‌تر» باعث شده است که ارزش بازار صنعت تلویزیون کاهش یابد و نوآوری در صنعت تلویزیون نیز متوقف شود.

در پایان، هایسنس تأکید می‌کند که اگر تلویزیون‌های باکیفیت‌تر تولید شود و تولیدکنندگان بر جنبه‌های دیگری مانند دقت رنگ، کیفیت صفحه و سیستم‌های صوتی کامل‌تر و انتقال از قیمت‌گذاری ناسالم به سالم تمرکز کنند، صنعت مذکور همچنان آینده‌ای در میان سایر محصولات فناوری مانند لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات