سامسونگ اواخر سال ۲۰۲۲ تلویزیون‌هایی با پنل‌ OLED ال‌جی دیسپلی عرضه می‌کند

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۲ برخی مدل‌های تلویزیون جدیدی را عرضه کند که از پنل‌های W-OLED سفید ساخت ال‌جی دیسپلی استفاده می‌کنند.
تبلیغات

ازآنجاکه صفحه‌نمایش‌های ال‌جی‌دیسپلی پیشرفت فوق‌العاده کرده‌اند، سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۲، پنل‌های OLED این شرکت را در برخی از تلویزیون‌هایش به‌کار ببرد. ال‌جی دیسپلی، زیرمجموعه‌ی ال‌جی الکترونیکس، اخیراً شاهد افزایش تقاضا برای محصولات خود بوده است. این شرکت چندی پیش در نمایشگاه CES 2022، برخی از پنل‌های نوآورانه‌ی خود، ازجمله Q-LED و OLED را به‌نمایش گذاشت.

به‌نقل از گیزموچاینا و طبق گزارش Elec، سامسونگ در سال ۲۰۲۲ مدل‌های تلویزیون جدیدی را عرضه می‌کند که از پنل‌های W-OLED سفید ال‌جی دیسپلی استفاده می‌کنند. سامسونگ در‌حال‌حاضر قراردادی با ال‌جی دیسپلی برای تأمین پنل‌های W-OLED بخشی از سری تلویزیون‌های ۲۰۲۲ خود بسته است. هان جونگ هی، مدیرعامل سامسونگ، در نمایشگاه CES 2022 آمادگی خود را برای خرید پنل‌های OLED از ال‌جی دیسپلی اعلام کرده بود.

سامسونگ دیسپلی / Samsung Display

سامسونگ دیسپلی

بااین‌حال، نشانه‌هایی مبنی‌بر وجود بحث و مشکل بین دو شرکت وجود دارد که به تأخیر در عرضه‌ی تلویزیون‌های سامسونگ با پنل‌های W-OLED ال جی در ماه می طبق برنامه قبلی منجر شده است. این تأخیر برنامه‌ی سامسونگ برای اطلاع‌رسانی به توزیع‌کنندگان تلویزیون جهانی درباره‌ی فروش تلویزیون‌های W-OLED را نیز به‌تعویق انداخت. بنابراین، با وجود برنامه‌ریزی‌های قبلی، هیچ اشاره‌ای به این موضوع در نمایشگاه CES 2022 نشد.

طبق گزارش منتشرشده، سامسونگ با پیشنهاد قیمت ال‌جی دیسپلی موافقت کرده است و پنل‌ها به همان قیمتی که ال‌جی دیسپلی به ال‌جی الکترونیکس می‌فروشد، دردسترس سامسونگ قرار خواهد گرفت.

پیش‌ازاین، گفته شده بود که سامسونگ قصد دارد حدود ۲ میلیون از پنل‌های W-OLED ال‌جی را بخرد و ۱٫۵ میلیون از این تلویزیون را روانه‌ی بازار کند و به‌نظر می‌رسد این برنامه‌ها بدون تغییر باقی می‌مانند. درمجموع، سامسونگ امسال ۲ میلیون دستگاه تلویزیون OLED تولید خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات