سامسونگ از تلویزیون‌های Neo QLED 2022 با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی کرد

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون‌های جدید Neo QLED سامسونگ با وضوح 4K و 8K، کنتراست پیشرفته‌تر و عمق رنگ بهتری نسبت به نسل قبل دارند و برای بازی‌های با نرخ نوسازی بالا ازطریق PS5 و حتی رایانه‌های شخصی طراحی شده‌اند.
تبلیغات

سامسونگ در کنار تلویزیون‌های جدید MicroLED و سبک زندگی (lifestyle)، از تلویزیون‌های جدید Neo QLED رونمایی کرد. غول کره‌‌ی جنوبی ادعا می‌کند که تلویزیون‌های Neo QLED ۲۰۲۲ دارای پردازنده جدید کوانتومی نئو (Neo Quantum) برای کنترل بهتر نور پس‌زمینه، کیفیت تصویر بهبودیافته، عملکرد صوتی و ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید هستند.

به‌نقل از سم‌موبایل، تلویزیون‌های Neo QLED ۲۰۲۲ سامسونگ در مدل‌های 4K و 8K عرضه می‌شوند و نور پس‌زمینه MiniLED و کنتراست پیشرفته دارند. افزون‌ بر این، باعث افزایش روشنایی از ۱۲ بیت در تلویزیون‌های Neo QLED 2021 به ۱۴ بیت در تلویزیون‌های جدیدتر خواهد شد که منجر به کنترل بیشتر منبع نور و عملکرد بهتر HDR می‌شود. تلویزیون‌های نسل قبلی Neo QLED دارای ۴۰۹۶ سطح روشنایی هستند و این رقم در نسل جدید چهار برابر شده و به ۱۶۳۸۴ سطح رسیده است.

تلویزیون‌ های سامسونگ جدید همچنین دارای قابلیت HDR10‌ پلاس، HDR10‌ پلاس گیمینگ، AMD FreeSync Premium Pro، نرخ نوسازی تا ۱۴۴ هرتز و پورت‌های HDMI 2.1 هستند که برای بازی‌های با نرخ نوسازی بالا ازطریق Xbox Series X، PS5 و حتی رایانه‌های شخصی مناسب هستند. متأسفانه، هیچ پشتیبانی‌ای از دالبی ویژن (Dolby Vision) وجود ندارد.

سامسونگ، ویژگی Shape Adaptive Light را پیاده‌سازی کرده است خط یا شکل اشیاء روی صفحه را تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند تا روشنایی و دقت آن اشکال را بهبود ببخشد. همچنین می‌تواند به مشکل شکوفایی که معمولاً در تلویزیون‌های MiniLED یافت می‌شود، کمک کند.

بلندگوهای بالایی و جانبی تلویزیون 2022 Neo QLED

بلندگوهای بالایی و جانبی تلویزیون Neo QLED ۲۰۲۲

این شرکت همچنین از ویژگی Real Depth Enhancer برای شناسایی اشیاء و پردازش آن‌ها در پس‌زمینه استفاده کرده است که کیفیت تصویر و واقع‌گرایی را با افزودن حس عمق به تصویر بهبود می‌بخشد. حالت جدید EyeComfort از حسگرهای تعبیه‌شده در تلویزیون‌های Neo QLED ۲۰۲۲ و زمان تنظیم روشنایی و تعادل رنگ سفید استفاده می‌کند تا کاربران از خستگی چشم اذیت نشوند.

سامسونگ OTS Pro (Object Tracking Sound Pro) را نیز با مجموعه‌ی تلویزیون‌های Neo QLED خود در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. شرکت مذکور از هوش مصنوعی برای تجزیه‌و‌تحلیل اجسام در حال‌ حرکت روی صفحه‌نمایش و سپس از بلندگوهای روشن‌ تلویزیون برای پخش صدا در بخش بالایی استفاده می‌کند. نسل قبلی تلویزیون‌های Neo QLED تنها می‌توانستند از بلندگوهای جانبی برای شبیه‌سازی صدای اجسام در حال‌ حرکت از یک طرف فریم به سمت دیگر استفاده کنند.

تلویزیون‌های Neo QLED ۲۰۲۲ می‌توانند صدای دالبی اتموس را بدون نیاز به ساندبارهای اضافی یا سیستم‌های بلندگوی چندکاناله ارائه دهند. این تلویزیون‌ها همچنین دارای قابلیت Q Symphony هستند که صدای تلویزیون و ساندبار سازگار سامسونگ را برای ایجاد صدای فراگیرتر ترکیب می‌کند.

گیم‌بار هاب

مرکز بازی (Gaming Hub) جدید سامسونگ برای تلویزیون‌های ۲۰۲۲

غول کره‌ی جنوبی همچنین بخش نرم‌افزاری تلویزیون‌های خود را بهبود بخشیده است. تلویزیون‌های جدید Neo QLED دارای نسخه جدیدتری از Tizen است که محتوا را از تمام سرویس‌های پخش اصلی مدیریت می‌کند. این نسخه شبیه به اپل تی‌وی و گوگل تی‌وی است؛ اما مشخص نیست که از نتفلیکس نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر. مصرف‌کنندگان می‌توانند از پلتفرم NFT برای خرید و تجارت آثار هنری دیجیتال استفاده کنند. از ویژگی Watch Together (تماشا باهم) نیز می‌توان برای تماشای محتوا با دوستان و خانواده در حین تماس ویدئویی با استفاده از تلویزیون استفاده کرد.

این شرکت همچنین سرویس گیم‌بار (Game Bar) را به یک گیمینگ هاب (Gaming Hub) کاملاً جدید تبدیل کرده که بازی‌های ابری و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌کند و تجربه بازی را بهبود می‌بخشد. از دیگر ویژگی‌های تلویزیون‌های جدید می‌توان به برنامه‌ی SmartThings، Samsung Health، کالیبراسیون صوتی SpaceFit، الکسا و Active Voice Amplifier اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات