تلویزیون‌های TriChroma Laser های سنس دقت رنگی چشمگیری دارند

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
های سنس تلویزیون‌های TriChroma Laser را به‌طور اولیه رونمایی کرد. این تلویزیون‌های لیزری به‌طورویژه روی دقت رنگ متمرکز هستند و به روشنایی مناسبی دست پیدا می‌کنند.
تبلیغات

واحد آمریکاییِ های سنس (HiSense) در مراسم CES 2021 امسال محصول جدیدی به فهرست محصولاتش اضافه نکرد و طبق گزارش‌های جدید، این شرکت چندی بعد قصد دارد تلویزیون رونمایی کند. بااین‌همه، واحد جهانی های سنس در نمایشگاه CES حضور پیدا کرد تا برخی از فناوری‌های جدیدی را به‌نمایش بگذارد که روی آن‌ها کار می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری دیجیتال‌ترندز،‌ های سنس در کنفرانس مطبوعاتی‌اش نخستین تلویزیون سری TriChroma Laser TV را رونمایی کرده است. تلویزیون هایسنس تری کروما لیزر قرار است در سال جاری میلادی در ابعاد مختلف‌ (از ۷۵ تا ۱۰۰ اینچ) به بازار عرضه شود.

های سنس فعلا ترجیح داده است اطلاعات زیادی درباره‌ی تلویزیون هوشمند جدیدش اعلام نکند؛ به‌همین‌دلیل، دقیقا نمی‌دانیم قیمت تلویزیون‌ های لیزری جدید های سنس چقدر است، کِی عرضه می‌شوند، مخصوص کدام بازارها هستند و از کدام فرمت‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کنند.

قیمت و تاریخ عرضه‌ی تلویزیون TriChroma Laser های سنس هنوز مشخص نیست

به‌گفته‌ی های سنس، تلویزیون‌های سری TriChroma Laser می‌توانند تعداد بسیار زیادی رنگ تولید کنند. طبق ادعاهای این شرکت، تلویزیون‌های مذکور بیش از ۱۵۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 و ۱۰۷ درصد از فضای رنگی rec.BT2020 را پوشش می‌دهند. این نوع پوشش از فضاهای رنگی یادشده دستاورد مهمی برای برای هر تلویزیون محسوب می‌شود.

به‌زبان غیر‌تخصصی، DCI-P3 به تمامی میلیاردها رنگی اشاره می‌کند که برای محتواهای دیجیتالی سینمایی استفاده می‌شوند. اگر فیلمی را در سالن سینما تماشا کنید، رنگ‌هایی که روی صفحه‌نمایش می‌بینید، تا حد زیادی در فضای رنگی DCI-P3 قرار می‌گیرند. فضای رنگی rec.BT2020 جدیدتر از DCI-P3 به‌حساب می‌آید و رنگ‌های بیشتر را شامل می‌شود؛ بااین‌حال تعداد بسیار کمی از تولیدکنندگان محتواهای بصری در حال استفاده از rec.BT2020 هستند. در‌حال‌حاضر، تقریبا هیچ تلویزیونی نمی‌تواند محتواهای مبتنی‌بر فضای رنگی یادشده را به‌نمایش بگذارد.

رویداد معرفی تلویزیون های سنس تری کروما لیزرر / HiSense TriChroma Laser TV در CES 2021

نکته‌ی مهم مربوط به تلویزیون‌های سری تری کروما لیزر های سنس توانایی آن‌ها در نمایش رنگ‌ها است. همان‌طورکه می‌توان از نام آن‌ها برداشت کرد، این تلویزیون‌ها از سه لیزر مجزا در رنگ‌های قرمز و سبز و آبی استفاده می‌کنند. اکثر تلویزیون‌های لیزری از یک یا گاهی اوقات دو لیزر با رنگ‌های متفاوت بهره می‌ببرند و سپس سراغ فیلترهای رنگی می‌روند تا به طیفی کامل دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، این روش در زمینه‌ی دقت رنگ‌ها و در حد‌و‌اندازه‌ی روش‌های سنس مؤثر ظاهر نمی‌شود.

توانایی تلویزیون‌های لیزری جدید های سنس برای پشتیبانی از فضای رنگی rec.BT2020 اتفاقی مهم و یکی از مشخصه‌های تحسین‌برانگیز مربوط به این تلویزیون‌ها است. بااین‌حال، چنین قابلیتی در‌حال‌حاضر کاربرد زیادی ندارد و بیشتر بدین‌معنی است که اگر تلویزیون‌های جدید های سنس را امسال بخرید، تا چند سال خواهید توانست از آن‌ها استفاده کنید. تا زمانی‌که محتوای دالبی ویژن را تماشا نکنید، هرگز نمی‌توانید از تمامی مزیت‌های تلویزیون‌های دالبی ویژن بهره ببرید. این گفته را می‌توان به فضای رنگی rec.BT2020 نیز تعمیم داد. انتظار داریم به‌مرور‌زمان تعداد محتواهای rec.BT2020 افزایش پیدا کند.

های سنس معتقد است تلویزیون‌های لیزری جدیدش بسیار پرنور هستند و در سطح پیکسل به ۲۰ درصد بهبود روشنایی دست پیدا می‌کنند و روشنایی‌شان به ۴۳۰ نیت می‌رسد؛ یعنی بیشتر از میزان روشنایی تلویزیون‌های معمولی. ۴۳۰ نیت برای تلویزیونی لیزری بسیار رضایت‌بخش است؛ اما فراموش نکنید حتی تلویزیون‌های نسبتا عادی QLED و OLED می‌توانند به روشنایی بیشتری دست پیدا کنند.

ادعای های سنس بدین معنی است که با وجود تمامی مزیت‌های فوق‌العاده‌ی تلویزیون‌های سری تری کروما لیزر در زمینه‌ی نمایش رنگ‌ها، برای بیشتر لذت‌بردن از تماشای محتوا روی آن‌ها باید تلویزیون‌ها را درون اتاقی تاریک قرار دهید. حتی در این شرایط، محتوای HDR روی تری کروما لیزر ممکن است به جذابیت تلویزیون‌های دیگر نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات