کوچک ترین پنل OLED تلویزیون ال جی دیسپلی رونمایی شد

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی دیسپلی ساعاتی قبل از کوچک‌ترین پنل OLED تلویزیون با ابعاد ۴۲ اینچ رونمایی کرد. هنوز مشخص نیست کدام شرکت از این پنل استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

ال‌جی دیسپلی (LG Display) به‌تازگی جزئیاتی درباره‌ی پنل‌های OLED که قصد دارد در طول سال جاری میلادی به تولیدکنندگان تحویل دهد، منتشر کرده است. براساس گزارش ورج، پنل‌های OLED جدید ال‌ جی شامل مدل ۴۲ اینچ می‌شوند؛ این محصول کوچک‌ترین پنل OLED ال‌جی دیسپلی برای تلویزیون‌ها تا به امروز است. به‌علاوه این شرکت از پنل OLED با ابعاد ۸۳ اینچ پرده‌برداری کرده که احتمالا قرار است در تلویزیون‌های جدید سری Bravia که سونی چند روز پیش رونمایی کرد استفاده شود.

تلویزیون‌های OLED مبتنی‌ بر پنل‌ ال‌جی دیسپلی قرار است در سال جاری میلادی در ابعاد ۴۲، ۴۸، ۵۵، ۶۵، ۷۷، ۸۳ و ۸۸ اینچ در دسترس قرار بگیرند. ال‌جی دیسپلی قصد دارد پنل ۷۷ اینچ «نسل بعد» را عرضه کند که حدودا ۲۰ درصد پربازده‌تر از نسل فعلی است و می‌تواند روشنایی بیشتری ارائه دهد. یکی از ضعف‌های نسبی پنل‌های OLED کم‌ بودن روشنایی آن‌ها بوده است و به نظر می‌رسد ال‌جی قصد دارد قدم‌هایی در راستای رفع این مشکل بردارد.

ال‌جی دیسپلی تولیدکننده‌ی قطعه محسوب می‌شود و به‌صورت اختصاصی محصولات الکترونیکی مصرفی به بازار عرضه نمی‌کند. به‌ همین دلیل مشخص نیست کدام شرکت قرار است در سال جاری میلادی تلویزیون ۴۲ اینچ OLED بسازد.

ال‌جی الکترونیکس به‌زودی از تلویزیون‌های OLED سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌کند. براساس گزارش یونهاپ، این شرکت قصد دارد از عبارت «OLED evo» برای پنل‌های مخصوص تلویزیو‌ن‌های سری G1 سال ۲۰۲۱ استفاده کند.

ال‌جی دیسپلی به‌تازگی اخباری درباره‌ی محصولات در نظر گرفته‌شده برای CES 2021 ارائه کرده است. این شرکت مدل مفهومی تلویزیون «تخت خواب هوشمند» را به ‌نمایش گذاشته که در آن از پنل OLED شفاف استفاده می‌شود. ال‌جی دیسپلی همچنین از پنل ۴۸ اینچ منعطف رونمایی کرد که می‌تواند در زمانی کوتاه از تلویزیونی با صفحه‌ی تخت به مانیتور گیمینگ خمیده تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات