فروش تلویزیون در دنیا به رکورد جدیدی رسید

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۲ میلیون دستگاه تلویزیون در دنیا فروخته و رکوردی تاریخی ثبت شد.
تبلیغات

براساس گزارش سازمان TrendForce، در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ درحدود ۶۲٫۰۵ میلیون دستگاه تلویزیون در دنیا فروخته شده است. این میزان فروش افزایش ۱۲٫۹ درصدی را درمقایسه‌با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین، فروش تلویزیون در‌مقایسه‌با سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۸٫۸ درصد افزایش پیدا کرده است. دو شرکت سامسونگ و ال‌جی سهم زیادی از این میزان فروش را ازآنِ خود کرده‌اند و هر دو شرکت گفته‌اند که در سه‌ماهه‌ی پیش رو انتظار سود بیشتری درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۹ کسب کرده‌اند.

براساس اطلاعات سازمان TrendForce، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و استفاده‌ی بیشتر مردم از تلویزیون فروش تلویزیون در آمریکای‌شمالی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. در این گزارش، به این موضوع اشاره شده که پنج شرکت سامسونگ، ال‌جی، تی‌سی‌ال، هایسنس و شیائومی با افزایش تولید و فروش تلویزیون در دنیا مواجه شده‌اند.

شرکت TCL در‌مقایسه‌با سال گذشته افزایش فروش ۵۲٫۷ درصدی را شاهد بوده و سامسونگ نیز درمقایسه‌با سال گذشته ۳۶٫۵ درصد تلویزیون بیشتری راهی بازار کرده است. این شرکت کره‌ای در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ درحدود ۶۷٫۱ درصد تلویزیون بیشتری عرضه کرده است. ناگفته نماند ال‌جی در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ تنها ۶٫۷ درصد افزایش فروش را تجربه کرده؛ اما در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، با افزایش فروش ۸۱٫۷ درصدی مواجه شده است.

هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی سهم زیادی از فروش تلویزیون در بازار کسب کرده‌اند. براساس گزارش وب‌سایت CNBC‌، سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند و ساخت حافظه با افزایش درآمد و شرکت ال‌جی هم در بخش تلویزیون و لوازم‌خانگی با افزایش فروش روبه‌رو شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات