سامسونگ تولید تلویزیون‌هایش را کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون دنیا، حجم تولید سالیانه‌ی خود را از ۴۹ به ۴۲ تا ۴۴ میلیون دستگاه کاهش می‌دهد.
تبلیغات

 کمپانی سامسونگ در حال کاهش میزان تولید تلویزیون است؛ ولی با این وجود، همچنان عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تلویزیون را حفظ خواهد کرد. تخمین زده می‌شود که این شرکت سال گذشته ۲۰ تا ۲۱ درصد از سهم بازار تلویزیون دنیا را در دست داشته است و پس از سامسونگ، رقیب هم‌وطنش ال‌جی، با سهمی بین ۱۲ تا ۱۳ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

با این حال، کاهش حجم تولید در سال جاری از ۴۸ تا ۴۹ به ۴۲ تا ۴۴ میلیون دستگاه، یک افت قابل توجه ۱۰ تا ۱۵ درصدی به‌حساب می‌آید. برخی بر این باورند که سامسونگ با این اقدام قصد تمرکز بیشتر بر تولید تلویزیون‌های پیشرفته دارد؛ جایی که رقابت سرسختانه‌ای با تلویزیون‌های اولد در جریان است.

سامسونگ در سال گذشته تولید تلویزیون‌های سه‌بعدی را نیز متوقف کرد. این شرکت آخرین تلویزیون سه‌بعدی‌اش را در سال ۲۰۱۵ به بازار فرستاد و تلویزیون‌های LCD خود را با عنوان جدید SUHD نام‌گذاری کرد که بعدا به دلیل عرضه‌ی مدل‌های QLED کنار گذاشته شد. تلویزیون‌های QLED به علت نقدهای منفی و قیمت بالا، تاکنون در جلب نظر مشتریان توفیقی به دست نیاورده‌اند. علاوه بر این، تلویزیون‌های خمیده‌ی سامسونگ نیز موفق به تحقق شعار «تحول بزرگ بعدی» نشدند.

این کمپانی کره‌ای در سال ۲۰۱۲ تلاش کرد تلویزیون‌های اولد را به تولید تجاری برساند؛ اما در نهایت به علت بازده تولید پایین، ناگزیر به کنار گذاشتن این پروژه شد. این شرکت اکنون در حال به‌کارگیری راهبردی است که تلویزیون‌های LCD بهبودیافته توسط فناوری کوانتوم دات را در بر می‌گیرد که سابقا با نام تلویزیون‌ QLED فروخته می‌شدند. راهبرد سامسونگ همچنین شامل برنامه‌ی بلندمدتی برای توسعه‌ی تلویزیون‌های QD LED مجهز به فناوری Self-emitting می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات