بررسی تلویزیون خمیده‌ی 55 اینچ 55EA9700 ال‌جی

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
مطالعه 22 دقیقه
تکنولوژی OLED بی‌نیاز از نور پس‌زمینه است و می‌تواند مشکی کامل و کنتراست بی‌نهایتی را ایجاد کند. در ادامه با بررسی تلویزیون منحنی OLED ال‌جی، مدل 55EA9700 همراه زومیت باشید.
تبلیغات

تولید‌کنندگان کره‌ای در رقابت برای کسب سهم بیشتر از بازار تلویزیون هر روز از تکنولوژی‌های جدیدی در محصولات خود رونمایی می‌کنند. پس از سال‌ها تحقیق و صرف هزینه‌های بالا سامسونگ و ال‌جی موفق شدند تلویزیون‌ها‌ی خمیده را وارد بازار کنند، اما تنها تولیدکننده‌ای که تاکنون موفق شده تلویزیون خمیده با نمایشگر OLED را به‌طور انبوه تولید کند، ال‌جی است. تکنولوژی OLED بی‌نیاز از نور پس‌زمینه است و می‌تواند مشکی کامل و کنتراست بی‌نهایتی را ایجاد کند. در ادامه با زومیت همراه باشید در بررسی تلویزیون منحنی OLED ال‌جی، مدل 55EA9700.

ال‌جی آخرین فناوری‌هایش را در تلویزیون 55EA9700 قرار داده تا از هر لحاظ دستگاه ایده‌آلی را به خریدارانش ارائه کند. طراحی کریستال‌های سواروفسکی همراه با آخرین تکنولوژی در پردازش و پخش تصویر تلویزیون خمیده‌ی ال‌جی را به چیزی فراتر از یک تلویزیون لوکس تبدیل کرده است. با تلویزیون منحنی 55 اینچی OLED ال‌جی نه‌تنها می‌توان فیلم‌های ۳ بعدی تماشا کرد، بلکه می‌توان به وب‌گردی پرداخت، بازی کرد یا با دوستان و آشنایان به مکالمه‌ی تصویری پرداخت.

تلویزیون منحنی شکل 55EA9700 توسط دفتر ال‌جی در ایران در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

تکنولوژی OLED

در تلویزیون‌های منحنی نیز مانند بقیه‌ی نمایشگرها از تکنولوژی‌های رایج در نوردهی تصویر استفاده می‌شود. اکثر تلویزیون‌ها از روش‌های رایج نوردهی از پشت به صفحه‌ی LCD از طریق لامپ‌های LED یا فلورسنت استفاده می‌کنند و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌هایی مانند نوردهی موضعی و نوردهی از کناره‌ها سعی در نازک کردن پنل و افزایش کنتراست تصویر دارند؛ اما هیچ کدام از این تکنولوژی‌ها نتوانسته‌اند همانند تکنولوژی OLED کنتراست فوق‌العاده و زاویه‌ی دیدی وسیع را در ضخامتی میلیمتری ارائه دهند. در پنل‌های OLED نوردهی پس‌زمینه حذف شده است و جای پنل LCD را دیودهای رنگی گرفته‌اند که هرکدام نور مجزایی را از خود ساطع می‌کنند. تاکنون به دلیل مشکلات ساخت و قیمت بالای این پنل‌ها مخصوصا در سایزهای بزرگ امکان راه‌یابی آن‌ها به بازار تلویزیون‌ها وجود نداشت تا این که ال‌جی موفق شد این تکنولوژی را به تولید انبوه رسانده و با قیمتی مناسب به بازار تلویزیون‌ها بیاورد. پس از آن ال‌جی از پنل‌های OLED در صفحات منحنی استفاده کرد تا نسل جدیدی از تلویزیون‌های لوکس، گران‌قیمت و با کیفیت را به مشتریانش ارائه دهد.

طراحی

مطمئنا وقتی برای اولین بار این تلویزیون را می‌بینید از طراحی و ظاهر آن تعجب خواهید کرد! ضخامت ۴.۵ میلی‌متری، بدنه‌ی 55EA9700 را مانند شیشه تیز کرده است و جالب این که تمام لوازم و تجهیزات دستگاه درون همین بدنه‌ی نازک و ظریف قرار گرفته است. وزن آن فقط ۱۷ کیلوگرم است که برای یک تلویزیون ۵۵ اینچ ایده‌آل به نظر می‌رسد. با توجه به زاویه‌ی دید فوق‌العاده‌ی نمایشگرهای OLED انحنای کم نمایشگر باعث به وجود آمدن تفاوت زیادی در تصویر نخواهد شد، زیرا یکی از دلایل ارائه‌ی نمایشگرهای منحنی زاویه‌ی دید بالاتر به علت ارگونومی متفاوت آن از اطراف بوده است. اما از سوی دیگر همین گردشدگی باعث شده که تلویزیون سطح اتکای بیشتری داشته باشد و روی پایه مستحکم‌تر قرار گیرد، البته زیبایی فوق‌العاده‌‌ای که این انحنا به دستگاه داده را نیز نمی‌توان در نظر نگرفت؛ مخصوصا برای محصولی که قرار است هر روز ساعت‌ها چشم شما را به خود معطوف کند.

خمیدگی نمایشگر بسیار کم است و از رو‌به‌رو تفاوت زیادی با تلویزیون‌های مسطح ندارد. صفحه‌ی نمایش از طلقی مستحکم و براق ساخته شده و حاشیه‌ی دور صفحه‌نمایش همانند ضخامتش بسیار باریک هستند. فقط یک لایه‌ی فلزی نازک وظیفه‌ی حفاظت از اطراف نمایشگر را بر عهده دارد. از این نظر می‌توان گفت ال‌جی بالاترین سطح طراحی را در این محصول به کار برده است. فریم نقره‌ای بر جذابیت و لوکس بودن 55EA9700 افزوده است. پایه‌ی شیشه‌ای تلویزیون همانند نمایشگرش انحنای کمی دارد ولی با حرکت از دوطرف به سمت مرکز و در زیر برند ال‌جی این انحنا بیشتر شده و به پشت تلویزیون متمایل می‌شود تا اتکای بیشتری را به وجود آورد و تکیه‌گاه مطمئنی برای وزن نمایشگر باشد.

با وجود این پایه‌ی یکپارچه با بدنه، تلویزیون ال جی به خوبی روی میز می‌نشیند و هیچ لرزشی در آن دیده نمی‌شود؛ البته وجود پایه‌ی غیرقابل جداسازی امکان اتصال تلویزیون روی دیوار را از بین می‌برد و تلویزیون حتما باید روی میز قرار گیرد. روی لوگوی ال‌جی در لبه‌ی پایین دستگاه، تأکید زیادی شده و برای آن نور پس‌زمینه در نظر گرفته شده است تا حتی هنگامی که تلویزیون خاموش است نیز برند ال‌جی روی تلویزیون بدرخشد. در زیر لوگوی ال‌جی و با وجود افزایش انحنای پایه به سمت پشت دستگاه محفظه‌ای خالی به وجود آمده که از آن برای قرار دادن اسپیکر تلویزیون استفاده شده است. ال‌جی به شکل استادانه‌ی اسپیکرها را در بدنه‌ی دستگاه مخفی کرده که جای تحسین دارند. همچنین نوآوری جالب دیگری نیز به چشم می‌خورد و آن قرار گرفتن یک کنترل حساس به لمس در این مکان است. با بردن دست به زیر برند ال‌جی منویی روی نمایشگر نقش می‌بندد که با حرکت دست به چپ و راست یا زدن یک ضربه یا نگه داشتن دست می‌توان تلویزیون را کنترل کرد. در کنار برند ال‌جی یک دکمه‌ی فیزیکی کوچک برای روشن و خاموش کردن دستگاه تعبیه شده که تنها دکمه‌ی فیزیکی روی بدنه‌ی تلویزیون است.

پشت 55EA9700 نیز مانند بقیه‌ی قسمت‌های آن به زیبایی طراحی شده است. جنس محافظ پشت تلویزیون از نوعی پلاستیک سخت و با کیفیت ساخته شده و روی آن طرح بافت مانندی درج شده است. با فاصله گرفتن از کناره‌ها و نزدیک شدن به مرکز قسمتی از پوشش برآمده شده که محل اتصال ورودی و خروجی‌های دستگاه روی آن قرار گرفته است. مابقی تجهیزات الکتریکی و پردازنده تلویزیون در این برآمدگی جای گرفته‌اند که روی آن برند ال‌جی بزرگی درج شده است. با این کار احتیاج به جعبه‌ی جداگانه برای قرار دادن این ملزومات الکترونیکی از بین رفته است که باعث کاهش وزن کل و جمع و جور شدن دستگاه می‌شود. البته به دلیل قرار گرفتن ورودی‌های تلویزیون در پشت دستگاه دسترسی به آن‌ها قدری سخت می‌شود. همراه تلویزیون دوربینی مجهز به میکروفن استریو عرضه می‌شود که روی تلویزیون قرار می‌گیرد و از پشت به یک درگاه USB وصل می‌شود. وجود دوربین فقط برای مکالمات تصویری است و وصل نشدن آن مشکلی را برای قابلیت‌های دیگر دستگاه ایجاد نمی‌کند. در کل می‌‌توان گفت از نظر طراحی ظاهری 55EA9700 یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است و به حق لایق برنده شدن جایزه‌ی طراحی Red Dot Design بوده است.

مشخصات فنی تلویزیون 55EA9700 ال‌جی

  • نوع تلویزیون: OLED
  • سایز: 55 اینچ
  • رزولوشن: 1080p برابر 1920 در 1080 پیکسل
  • خروجی صدای دالبی دیجیتال، DTS همراه شبیه‌ساز صدای ۳ بعدی Virtual Surround Plus با استفاده از ۲ اسپیکر ۱۰ وات
  • قابلیت اتصال وای-فای
  • سیستم‌عامل هوشمند ال‌جی بر پایه‌ی لینوکس با اینترفیسی کارتی همراه با ریموت کنترل هوشمند حساس به حرکت
  • قابلیت نصب نرم‌افزار از پایگاه نرم‌افزاری ال‌جی شامل بازی‌ها، نرم‌افزارهای ورزشی، مرورگر وب و شبکه‌های اجتماعی همراه با پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • تیونر دیجیتال به آنالوگ
  • وزن ۱۷ کیلوگرم
  • ۳ بعدی از نوع پسیو با قابلیت تبدیل ۲ بعدی به ۳ بعدی همراه با ۲ عینک و ۲ شیشه برای استفاده با عینک
  • ورودی و خروجی ها: یک کامپوزیت (AV)، یک خروجی اپتیکال صدا، یک درگاه اترنت (شبکه)، چهار ورودی HDMI، یک ورودی آنالوگ RF، ورودی RF دیجیتال، سه درگاه USB، یک خروجی هدفون
  • قیمت: ۱۴ میلیون تومان

کیفیت تصویر

تصویر ۲ بعدی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم در 55EA9700 پنلی از نوع OLED به کار رفته است. به دلیل استفاده از این تکنولوژی و بی‌نیاز شدن به منبع جداگانه برای ایجاد نور پس‌زمینه ال‌جی توانسته ضخامت بدنه را در حد حیرت آوری کاهش دهد، طوری که قبلا تلویزیونی به این باریکی ندیده بودیم. پنل‌های OLED می‌توانند مقدار روشنایی را در حد پیکسل تنظیم کنند یا با خاموش کردن کامل پیکسل‌ها مشکی کاملی را به نمایش بگذارند در حدی که اگر تلویزیون تصویری را نشان ندهد متوجه روشن بودن آن نخواهید شد. کاربران قدیمی زومیت در مقاله‌های بررسی تلویزیون OLED و بررسی انواع نمایشگرهای Retina، Super AMOLED و Super AMOLED Plus با این تکنولوژی آشنا شده‌اند و تفاوت آن را با پنل‌های دیگر درک می‌کنند؛ بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که هنوز به تفاوت اصلی این تکنولوژی با بقیه پی نبرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم ۲ مقاله‌ی ذکر شده را مطالعه کنید.

علاوه بر مشکی عمیق ال‌جی برای به وجود آوردن رنگ سفید درخشان و طبیعی از چینش ۴ رنگه‌ی WRGB استفاده کرده است. یعنی اینکه به جای استفاده از ماتریس ۳ رنگ متداول شامل آبی، سبز و قرمز در نتیجه تولید رنگ سفید از روشن شدن هر ۳ پیکسل، رنگ سفید جداگانه به این ۳ پیکسل اضافه شده که باعث روشن‌تر شدن تصویر و احتمالا کاهش مصرف انرژی می‌شود. با وجود انحنای کم، از کمترین زوایا نیز می‌توان محتوای نمایش داده شده روی نمایشگر تلویزیون را مشاهده کرد و به هیچ وجه تغییر روشنایی یا محو شدن تصویر بروز نمی‌دهد. با تنظیمات پیش‌فرض رنگ‌ها مقداری اشباع شده و غیر واقعی به نظر می‌رسیدند، اما با کمی تنظیم و کاهش شدت رنگ می‌توان کنتراست و رنگ فوق‌العاده خوبی را در 55EA9700 تجربه کرد. ال‌جی در منوی تنظیمات این تلویزیون امکانات زیادی را برای کالیبره کردن رنگ و کنتراست تصویر قرار داده است که با تنظیم درست آن‌ها هر کس بنا بر سلیقه‌ی خود می‌تواند تصویر مورد نظرش را در تلویزیون ببیند. رنگ‌های زنده و مشکی عمیق همراه با سفید درخشان کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در این تلویزیون ایجاد کرده‌اند.

رزولوشن تلویزیون منحنی شکل OLED ال‌جی 1080p است و شاید اگر 4K بود بیشتر به دل می‌نشست. اگر از نزدیک به نمایشگر نگاه کنید به‌راحتی پیکسل‌ها را تشخیص خواهید داد. البته قرار نیست به تلویزیون از فاصله‌ی نزدیک نگاه کنیم و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. با این حال ال‌جی مدل‌هایی با نمایشگر 4K و 8K نیز ساخته است اما در بازار ایران موجود نیستند و احتمالا قیمت خیلی بالاتری نیز خواهند داشت. از طرفی هنوز ویدئوهایی با رزولوشن Ultra HD به صورت عمده منتشر نشده‌اند و چند سال طول خواهد کشید تا فیلم‌های 4K زیاد شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید رزولوشن 1080P برای شما کافی است به سراغ این تلویزیون بروید. مورد دیگر روکش براق روی نمایشگر است که در محیط‌های پر نور کمی آزار دهنده می‌شود. انحنای کم نمایشگر باعث شده که تماشای تصاویر در 55EA9700 فرق چندانی با تلویزیون‌های صفحه تخت نکند، به نظر ما بیشترین تأثیر این انحنا در ارگونومی ظاهری و زیبایی دستگاه بوده است.

تصویر ۳ بعدی

پردازش تصویر ۳ بعدی در اکثر تلویزیون‌های ال‌جی به صورت پسیو انجام می‌شود که به نظر بسیاری بهترین تکنولوژی در حال حاضر است. اگر با این فناوری آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های «تکنولوژی های پخش تصاویر سه بعدی» و «مقایسه سه بعدی Active با سه بعدی Passive -3D Cinema» و «هر آنچه در مورد تلویزیون‌های سه بعدی (3D TV) باید بدانید» را مطالعه کنید.

در تکنولوژی Passive 3D دو تصویر به‌طور هم‌زمان برای هر دو چشم پخش می‌شوند، اما تصاویر به دو خط تقسیم می‌شوند، خطوط فرد مربوط به چشم راست و خطوط زوج مربوط به چشم چپ. شیشه‌ی عینک دید پسیو پلاریزه است و فقط به یک نوع از امواج خطی نور اجازه‌ی عبور می‌دهد به عنوان مثال یک شیشه به امواج افقی اجازه‌ی عبور می‌دهد و یک شیشه به امواج عمودی، بنابراین نور متفاوتی به دو چشم می‌رسد و در نتیجه با استفاده از این خطای دید در فرآیندی پیچیده تصاویری در ابعادی مجازی به چشم راه پیدا می‌کنند.

55EA9700 می‌تواند ویدئوهای ۳ بعدی را به صورت اتوماتیک تشخیص دهد و تنظیمات خود را به حالت پخش آن تغییر دهد. اگر فیلم ویدئویی با کیفیت بالا و ۳ بعدی داشته باشید تماشای آن در تلویزیون منحنی ال‌جی تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود. همچنین قابلیتی برای تبدیل ویدئوهای معمولی به تصاویر ۳ بعدی نیز وجود دارد که البته به خوبی ویدئوهای ۳ بعدی ذاتی نخواهد بود، اما باز هم می‌تواند تا حدودی عمق تصویر را شکل دهد و تجربه‌ی آن خالی از لطف نخواهد بود.

عینک‌های ارائه شده توسط ال‌جی سبک و راحت هستند و حالتی فنری دارند. شیشه‌ی آن‌ها بسیار نازک است و به‌راحتی می‌تواند بشکند بنابراین باید مراقب آن‌ها باشید. البته یکی از مزیت‌های اصلی عینک‌های پسیو، ارزان بودن آن‌ها است و شما به‌راحتی می‌توانید هر تعداد که از آن‌ها را که نیاز داشته باشید با قیمت بسیار کم تهیه کنید. در تماشای تصاویر ۳ بعدی بهترین منطقه برای دیدن فیلم دقیقا روبروی تلویزیون است و با تغییر زاویه تصاویر را دندانه‌دار خواهید دید، بنابراین برای تماشای این قبیل فیلم‌ها مبل راحتی را باید دقیقا روبروی تلویزیون قرار دهید.

کیفیت صدا

اسپیکرهای EA9700 با هنرمندی تمام زیر نمایشگر پنهان شده‌اند و صدا را از درون تصویر به گوش می‌رسانند. دو اسپیکر ۱۰ وات صدایی خوب و قوی ایجاد می‌کنند، البته در حد تلویزیون نه مثل سینمای خانگی! بنابراین در تماشای روزانه‌ی فیلم و سریال‌ها کاملا جوابگو هستند و کیفیت و قدرت مناسبی را ارائه می‌کند. به دلیل قرار گرفتن هر ۲ اسپیکر در مکانی نزدیک به هم صدا حالت استریوی زیادی ندارد و گوش چپ و راست تفاوت زیادی را حس نمی‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت سیستم صوتی مناسبی روی این تلویزیون فوق‌العاده باریک، نصب شده است.

پشتیبانی از ابزارهای هوشمند

تلویزیون هوشمند ال‌جی نیز می‌تواند از طریق Screen Mirroring تصاویر را از تبلت یا تلویزیون هوشمند گرفته و نمایش دهد. برای این کار لازم است که هر دو دستگاه در یک شبکه فعال باشند البته قابلیت Wi-Fi Direct نیز وجود دارد که می‌تواند بدون اتصال به شبکه تصاویر را به تلویزیون انتقال دهد. ال‌جی در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل نرم‌افزاری برای دستگاه‌های اندرویدی قرار داده که می‌تواند تبلت یا تلفن همراه را به ریموت کنترل تبدیل کند و با استفاده از تاچ پد ارائه شده در این نرم‌افزار کنترل تلویزیون حتی از ریموت کنترل خود دستگاه نیز سریع‌تر و ساده‌تر است. اگر از پرچمداران ال‌جی استفاده می‌کنید، کنترل ارائه شده پیش‌فرض در آن‌ها کاملا از این تلویزیون پشتیبانی می‌کند و پس از اتصال و همسان سازی با تلویزیون امکانات بیشتری را نسبت به نرم افزار ارائه شده در فروشگاه گوگل ارائه می‌کند. علاوه بر آن قابلیت‌هایی مثل تبدیل صفحه‌ی نمایش تلفن هوشمند به دسته‌ی بازی برای بازی‌های خود تلویزیون از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

ریموت کنترل

ریموت کنترل ال‌جی بسیار سریع است، نشانگر روی صفحه با سرعت و دقت زیادی حرکت می‌کند و به نظر ما از باقی محصولات بررسی شده تجربه‌ی بهتری را ارائه می‌کند. کافی است این کنترل خوش‌دست را برداشته و آن را به اطراف حرکت دهید تا به سرعت با نحوه‌ی کار آن آشنا شوید و به آن عادت کنید. ناوبری اصلی دستگاه به وسیله‌ی غلطک سفید رنگ روی کنترل انجام می‌شود، به این صورت که باید نشانگر را روی گزینه‌ی مربوطه نگه دارید و غلطک را به پایین فشار دهید تا آن گزینه انتخاب شود، یا با چرخاندن غلطک اسکرول کنید و باز با فشار دادن آن به داخل گزینه‌ی مورد نظر انتخاب می‌شود. همانند دسته‌ی نینتندو Wii ریموت کنترل 55EA9700 با استفاده از حسگرهای داخلی حرکت را تشخیص می‌دهد و برای این کار احتیاجی به وصل بودن دوربین روی تلویزیون نیست. این کنترل با استفاده از امواج مادون قرمز و امواج رادیوئی کار می‌کند. بعضی از دکمه‌ها مانند دکمه‌ی روشن کردن دستگاه با نور کار می‌کنند و برخی دیگر مانند کنترل حرکتی یا میکروفن با اتصال امواج رادیوئی به تلویزیون وصل می‌شوند.

به غیر از غلطک سفید رنگ، روی ریموت کنترل دکمه‌های فیزیکی تغییر صدا و کانال تلویزیون، ورود به بخش هوشمند و تنطیمات سریع به همراه دکمه‌ی قطع صدا و فعال کننده‌ی تصاویر ۳ بعدی به چشم می‌خورد. همچنین دکمه‌ی فرامین صوتی نیز روی آن قرار گرفته که در آزمایش ما فقط برای شناسایی صدا و سرچ با استفاده از موتور جستجوی Bing به کار می‌رود. کنترل صوتی به خوبی می‌تواند کلمات انگلیسی را شناسایی و به حروف تبدیل کند و سپس در بینگ به جستجوی آن بپردازد. متاسفانه تنها قابلیت فرمان صوتی فقط همین است و اگر تلویزیون به شبکه وصل نباشد این دکمه کاربردی نخواهد داشت. همچنین استفاده از غلطک و فشار دادن آن برای انتخاب مثلا رمز عبور شبکه در طولانی مدت مقداری سخت است و باعث می‌شود انگشت شَست درد بگیرد. در کل کنترلر حرکتی ال‌جی بسیار دقیق و کارآمد عمل می‌کند و استفاده از آن مخصوصا در محیط اسمارت‌تی‌وی لذت بخش است.

سیستم عامل و نرم‌افزار

سیستم‌عامل 55EA9700 برپایه‌ی لینوکس توسعه یافته است. هنوز سیستم‌عامل WebOS که ال‌جی قول استفاده از آن را در تلویزیون‌های هوشمند داده بود برای این تلویزیون آماده نشده است ولی آن‌ها سعی کرده‌اند در حد امکان سیستم‌عامل لینوکسی این دستگاه را شبیه به رابط کاربری WebOS طراحی کند. این سیستم‌عامل تقریبا می‌تواند خریدار را راضی کند، به‌طور پیش‌فرض قادر به پخش انواع فرمت‌های تصویری و زیرنویس از هارد دیسک یا حافظه‌ی خارجی است. برخی از بازی‌های ساده و نرم‌افزارهایی برای اطلاع‌یابی از وضعیت آب‌و‌هوا و اخبار نیز در فروشگاه نرم‌افزاری ال‌جی موجود هستند. همچنین در این فروشگاه با تعدادی نرم‌افزارهای فارسی مواجه می‌شوید که نشان از اهمیت کاربران بومی برای این شرکت دارد. علاوه بر نرم‌افزار، نمونه فیلم‌های ۳ بعدی و بعضی سریال‌ها نیز موجود هستند که البته برای دسترسی به آن‌ها باید از اینترنت پرسرعت استفاده کنید. در وب‌گردی فونت‌های فارسی به خوبی به نمایش در می‌آیند و فایل‌های فلش و تصاویر متحرک نیز به درستی پخش می‌شوند اما متاسفانه سرعت دستگاه در اسکرول کردن مخصوصا در صفحاتی که بنرهای فلش در آن‌ها وجود دارد، کند است و تأخیر زیادی در آن دیده می‌شود. امکان اینکه هم‌زمان بتوانید به وب گردی و کار با نرم‌افزارهای تلویزیون بپردازید و فیلم مورد علاقه‌تان را نیز از دست ندهید وجود دارد. یک مستطیل در گوشه‌ی پایین سمت راست وظیفه‌ی نمایش کانال تلویزیونی را در کنار فعالیت‌های دیگر بر عهده دارد.

برای انتخاب قابلیت‌های هوشمند تلویزیون باید دکمه‌ی Smart را در ریموت کنترل فشار دهید تا صفحه‌ای باز شود که تعدادی از نرم‌افزارهای نصب شده و امکانات دیگر مثل رفتن به بخش تنظیمات یا انتخاب ورودی جهت پخش را نمایش می‌دهد. سپس با اتصال به شبکه و ثبت نام در فروشگاه نرم‌افزاری ال‌جی می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز را دانلود و نصب کنید. قابلیت اتصال مستقیم به دیگر دستگاه‌های موجود در شبکه نیز وجود دارد که می‌تواند قابلیتی بسیار جالب و کاربردی باشد. البته برای انتقال یک تصویر از تلفن‌همراه به تلویزیون مقداری زمان جهت بارگیری لازم است. در کل رابط کاربری تلویزیون هوشمند ال‌جی با توجه به فارسی بودن و سرراست بودن منوها و تنظیمات، خیلی پیچیده نیست و با کمی تمرین هر کسی می‌تواند از پس تنظیمات آن برآید. برای افرادی که خواهان تنظیم دستی تصویر هستند ال‌جی چیزی کم نگذاشته و تنظیمات مختلف و متنوع در کالیبره کردن و رسیدن به تصویر دلخواه آن‌ها را کمک می‌کند.

گیرنده‌ی دیجیتالی تلویزیون به‌طور خودکار شبکه‌ی کشور را اسکن می‌کند و کانال‌ها‌ی مختلف را در خود ذخیره می‌کند بنابراین با این تلویزیون می‌توانید همواره با بهترین کیفیت برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.

جمع بندی

تلویزیون خمیده‌ی 55EA9700 ال‌جی با به کارگیری فناوری OLED مشکی کاملی را به نمایش می‌گذارد همچنین با اضافه شدن نور سفید به جمع ۳ رنگ RGB سفید بسیار روشن و درخشانی را به تصویر می‌کشد. رنگ‌های درخشان و زنده همراه با زاویه‌ی دیدی عالی از هر نقطه، تصاویر زیبایی را به چشم انتقال می‌دهد. اگر از طرفداران فیلم‌های اکشن و ماجرایی باشید تماشای فیلم‌های ۳ بعدی با کیفیت Full HD در این تلویزیون فوق‌العاده خواهد بود. انحنای کم نمایشگر تأثیر زیادی در فراگیری یا عمق تصویر ندارد و بیشتر حالت روانی و زیبایی شناختی دارد، علی‌الخصوص با توجه به این که زاویه‌ی دید در نمایشگر OLED فوق‌العاده زیاد است. البته ما در زومیت انحنای ایجاد شده در تلویزیون ال‌جی که کمی کمتر از رقیب هموطن‌اش است را بیشتر دوست داشتیم چرا که تأثیر منفی روی تصویر در حال پخش نمی‌گذارد. هنگامی که از رو‌به‌رو و فاصله‌ی مناسب در جلوی تلویزیون نشسته‌اید تفاوتی محسوسی بین تصویر این تلویزیون منحنی شکل با تلویزیون‌های صفحه تخت احساس نخواهید کرد.

همان‌طور که گفتیم زیبایی طراحی این تلویزیون چشم‌نواز است. بدنه‌ی سبک و فوق‌العاده نازک در کنار پایه شیشه‌ای و نورپردازی روی برند ال‌جی، فریم فلزی و اسپیکرهای مخفی در زیر نمایشگر، 55EA9700 را تبدیل به یکی از زیباترین تلویزیون‌های دنیا کرده است؛ علاوه بر آن‌که استفاده از تکنولوژی‌های متنوع باعث شد تجربه‌ی دلنشینی از تماشای این تلویزیون به دست آوریم. می‌توان گفت کیفیت تصویر OLED حیرت انگیز است مخصوصا اگر تنظیمات رنگ به درستی انجام شود. اگر از دسته افرادی هستید که در تاریکی تلویزیون تماشا می‌کنند از مشکی کامل در قسمت‌های تاریک تصویر شگفت زده خواهید شد. شاید اگر این تلویزیون از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کرد تا چندین سال بهترین تلویزیون شناخته می‌شد. تنها ایرادی که به این تلویزیون می‌توان وارد کرد صفحه‌ی نمایش براق آن است که هر چند باعث جذابیت بیشتر تصاویر و زنده‌تر جلوه دادن آن‌ها می‌شود اما استفاده از تلویزیون در محیط‌های پر نور را کمی مشکل می‌کند. ال‌جی به توان مصرفی نیز اهمیت زیادی داده و با انتخاب حالت ECO میزان نور تصویر با محیط تنظیم می‌شود و مصرف انرژی به حداقل خواهد رسید. ریموت کنترل این تلویزیون بسیار سریع و خوش‌دست است که لذت کار با امکانات هوشمند تلویزیون را چند برابر می‌کند و سیستم‌عاملی با قابلیت‌های متنوع در حد یک تلویزیون شما را راضی خواهد کرد.

تلویزیون منحنی شکل OLED ال‌جی همان محصولی است که اگر در اتاق نشیمین هر کسی ببینید، شگفت زده خواهید شد و محو جلوه‌ی زیبا و تصویر خیره‌کننده‌ی آن خواهید شد.

نقاط قوت

  • طراحی فوق‌العاده زیبا و نازک
  • کیفیت تصویر بسیار خوب و درخشان
  • زاویه دید عالی به لطف نمایشگر خمیده و پنل OLED
  • کنتراست بالا به لطف استفاده از فناوری OLED
  • ریموت کنترل سریع و کارآمد

نقاط ضعف

  • نمایشگر براق و انعکاس نور محیط
  • نرم‌افزار نه چندان کاربر پسند
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات