کوالکام ۱۴۰۰ پتنت اچ‌پی را خرید

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
یا کوالکام درصدد ورود به حوزه‌ی جدیدی است؟
تبلیغات

همانطور که می‌دانید کوالکام یکی از کمپانی‌های برتر موجود در زمینه ی ساخت تراشه‌ی مورد نیاز ابزار‌های‌هوشمند است که ساخته‌های آن در قلب بسیاری از گوشی اندرویدی جا گرفته است. براساس اخبار منتشر شده، این کمپانی پتنت‌های مربوط به پالم و برخی دیگر از پتنت‌هایی را که در اختیار اچ‌پی بوده، خریداری کرده است. آیا کوالکام درصدد ورود به حوزه‌ی جدیدی است؟ با ما همراه باشید.

براساس گزارش‌های منتشر شده، این کمپانی 1400 پتنت ثبت شده در ایالات متحده را که در اختیار کمپانی HP قرار داشت، خریداری کرده است. این خرید شامل پتنت‌هایی است که ثبت شده‌اند و برخی نیز در حال ثبت هستند. همچنین 1000 پتنت دیگر نیز که در خارج از ایالات متحده ثبت شده‌اند، شامل این توافق می‌شوند. این توافق‌نامه شامل پتنت‌های پالم "Fundamental Mobile Operating System Techniques" می‌شود. هنوز اطلاعاتی در مورد توافقات مالی صورت گرفته منتشر نشده است.

اچ‌پی در سال 2010 پالم و سیستم‌عامل آن، WebOS را با قیمتی برابر 1.2 میلیارد دلار تصاحب کرد. پس از تلاش‌های ناموفق در جهت فروش محصولاتی با استفاده ازاین سیستم‌عامل، اچ‌پی WebOS را به کمپانی ال‌جی فروخت که این کمپانی کره‌ای نیز با رونمایی از تلویزیون‌های هوشمند خود با WebOS در نمایشگاه CES 2014، این سیستم‌عامل را در حوزه‌ی جدیدی به کار گرفت. در میان پتنت‌های خریداری شده توسط کوالکام، برخی نیز متعلق به iPAQ و Bitphone هستند. این نام‌ها مربوط به PDAها و کامپیوترهای جیبی (Pocket PC) هستند که اچ‌پی آن‌ها را تولید می‌کرد.

هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی استفاده از این پتنت‌ها توسط کوالکام منتشر نشده است. مطمئنا در آینده‌ای نزدیک شاهد نحوه‌ی استفاده از این پتنت‌ها در محصولات و سرویس‌های کوالکام خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات