ال جی، WebOS را از اچ‌پی خرید تا در تلویزیون‌های هوشمند خود از آن استفاده کند

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
روزی روزگاری اچ‌پی، با تصاحب شرکت پالم صاحب WebOS شد تا با قدرت وارد دنیای تلفن هوشمند و تبلت‌ها شود. اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه شکست اچ پی در دنیای موبایل باعث شد تا توسعه سیستم‌عامل دوست داشتنی WebOS نیز متوقف شود. حال گزارش شده که ال جی با اچ پی به توافق رسیده و قرار است این سیستم‎‌عامل را از آن خود کند تا در تلویزیون‌های هوشمند از استفاده نماید.
تبلیغات

ال جی به این ترتیب پرسنل، پتنت‌ها و موارد مرتبط با WebOS را در اختیار می‌گیرد. پیش از این نیز شایعه شده بود که ال جی از تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل WebOS در نمایشگاه CES گدشته، پرده برداری خواهد کرد که این شایعه محقق نشد. اما به نظر می‌رسد در آن زمان مذاکره بین اچ پی و ال جی بر سر این مساله آغاز شده بود.

مدیر ارشد ال جی در این باره گفته:

وب او اس مسیر تازه‌ای را برای ال جی خلق خواهد کرد تا بتواند رابط کاربری خلاقانه و سرویس‌های مختلف اینترنتی را به مصرف کننده ابزارهای الکترونیکی ارائه کند.

ال جی سال گذشته تلاش کرد تا با همکاری پاناسونیک و توشیبا گروهی را تشیکل داده و نرم افزار یکپارچه‌ای را ارائه کند که در تمام تلویزیون‌های هوشمند ساخت این گروه مورد استفاده قرار گیرد. حال شاید  WebOS در تلویزیون‌های تولیدی شرکت‌های نام برده شده نیز استفاده شود.

گزارش شده که تیم وب او اس در دفتر جدید ال جی در دره سیلیون مشغول به کار خواهند شد. همچنین شواهد حاکی از آن هستند که این کمپانی کره‌ای قصد ندارد تا تلفن یا تبلت مبتنی بر این سیستم‌عامل تولید کند و تنها از آن در تلویزیون‌های خود بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات