آیا سامسونگ، گلکسی S5 را دی‌ماه امسال معرفی می‌کند؟

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی که امروز توسط رسانه‌های خبری کره جنوبی منتشر شد حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ در نظر دارد نسل بعدی پرچمدار خود از خانواده S را زودتر از موعد و در دی ماه امسال معرفی و روانه بازار کند. این اقدام از آن جهت صورت می‌گیرد تا آمار فروش کمتر از پیش بینی گلکسی اس 4 پوشش داده شود.
تبلیغات

سامسونگ زمانی که گلکسی S4 را معرفی کرد، برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای انجام داده بود تا در زمانی کمتر از دو ماه، حداقل 10 میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش رساند. آمارهای اولیه فروش گلکسی S4 نشان‌ دهنده موفقیت این گوشی بودند. حتی همین الان هم آمار فروش آن خوب است. اما خبرهای درز کرده از داخل سامسونگ به وضوح نشان می‌دهند که آمار فروش این گوشی، نتوانسته نظر مقامات ارشد این کمپانی را به خود جلب کند. این بدان معنی است که گلکسی S4 نتوانسته به مرز فروش 150 میلیون دستگاه که پیش بینی شده بود، برسد.

در نتیجه این نارضایتی، این کمپانی در نظر دارد جدیدترین پرچمدار خود را دی‌ماه امسال معرفی و از اوایل بهمن‌ماه روانه بازار کند. شایع شده که گلکسی S5، اولین گوشی پرچمدار تمام فلزی سامسونگ خواهد بود. این موضوع باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران محصولات این کمپانی خواهد شد که همواره از جنس بدنه محصولات آن شکایت داشته‌اند.

همچنین گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد از پردازنده 64 بیتی Exynos 5430 در این گوشی استفاده کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، گلکسی S5 اولین گوشی اندرویدی جهان است که مجهز به پردازنده 64 بیتی می‌شود.

این گوشی به احتمال زیاد مجهز به دوربین 13 مگاپیکسل همراه با لرزش‌گیر اپتیکال خواهد بود که کیفیت تصویر‌برداری این گوشی را در نور کم تا 8 برابر افزایش می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این گوشی تحت سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 کار کند.

البته لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از این خبر‌ها تاکنون توسط سامسونگ تایید یا تکذیب نشده‌اند. کارشناسان معتقدند امکان معرفی گلکسی S5 پس از مدت زمان کوتاهی از عرضه گلکسی نوت 3 وجود ندارد؛ اما سامسونگ بارها نشان داده که خط مشی گلکسی نوت و گلکسی S کاملا از هم جدا هستند و چنانچه ضرورتی مبنی بر عرضه زودهنگام پرچمدار بعدی وجود داشته باشد، هیچ کس نمی‌تواند جلوی این غول کره‌ای را بگیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات