مایکروسافت تقریبا هیچ سهمی از بازار موبایل ندارد

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وقتی بالمر واقع بین می‌شود و اشتباهات را قبول می‌کند: «مایکروسافت تقریبا هیچ سهمی از بازار موبایل ندارد».
تبلیغات

استیو بالمر -مدیرعامل فعلی شرکت مایکروسافت- در جلسه مربوط به تحلیل وضعیت مالی این شرکت، برخلاف همیشه، واقع بینانه صحبت کرد و قبول کرد که مایکروسافت در بازار تبلت و تلفن هوشمند به مشکل بر خورده است. او گفت: «در ابزارهای موبایل، ما تقریبا هیچ سهمی نداریم.» او در ادامه گفت:

من انسان خوش بینی هستم، هر زمان که ما در بازار خاصی سهم پایینی داشته باشیم، من آن را به مشابه یک فرصت می‌بینیم.

خوش بینی مایکروسافت به آینده باعث شد تا به سمت تصاحب نوکیا گام بردارد تا شاید بتواند از بازار موبایل سهمی را از آن خود کند.

بالمر در ادامه گفته است:

توافق با نوکیا مزیت‌های بسیاری دارد، یکی از این موارد اطمینان حاصل کردن از کسب سود قابل ملاحظه‌ای از این بازار است، چون ما سرمایه گذاری بزرگی را در این زمینه داشته‌ایم، به همین دلیل نیز نوکیا را نیز تصاحب کردیم.

واضح است که مایکروسافت تمایل دارد تا بخشی از سود حاصل از بازار گوشی هوشمند را از شرکت‌های ابر قدرت این حوزه یعنی سامسونگ و اپل، بدست آورد و در همین راستا نیز نوکیا را تصاحب کرده است. بالمر همچنین قبول کرد که اشتباه کرده و دیر برروی بازار تلفن تمرکز نموده است:

من متاسفم که در فاصله زمانی دهه 2000 که ما تمام تمرکز خود را برروی توسعه ویندوز ویستا صرف کرده بودیم، نتوانستیم خود را برای ابزار جدیدی به نام تلفن آماده کنیم.

او در ادامه توضیح داد:

این بزرگ‌ترین موضوعی است که من بخاطرش تاسف می‌خورم.

بالمر پیش از این نیز در اظهار نظری متفاوت، بزرگ‌ترین اشتباه خود را ویندوز ویستا، عنوان کرده بود.

او بیش از این در باره ویندوز فون و حتی قرارداد مایکروسافت با نوکیا صحبت نکرد، اما بالمر نشان داد که شرکت‌اش به شکل ویژه‌ای بر روی بخش جدید ابزارها تمرکز کرده است. او گفت:

برند ابزارها در مایکروسافت، فراتر از برند ویندوز است. ویندوز فون، ویندوز PC، ویندوز تبلت. ما باید به وضوح به مردم نشان دهیم که این مجموعه چقدر ارزشمند است.

اگر بخاطر داشته باشید، مایکروسافت طی ماه‌های اخیر شاهد تغییرات ساختاری اساسی بود و بخش‌های مختلف این شرکت در هم آمیخته شدند و مدیران آنها نیز تغییر کردند تا ارتباط بین سیستم عامل‌های مختلف این شرکت عمیق‌تر شده و سرعت توسعه آنها نیز افزایش یابد. حال باید منتظر ماند و دید، جانشین بالمر چه کسی خواهد بود و آیا او قادر خواهد بود تا سهم بازار مایکروسافت در دنیای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را افزایش دهد یا خیر.

از دست ندهید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات