چگونه بالمر یک شبه، 1 میلیارد دلار سود کرد؟

یک‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
بالمر مدیرعامل فعلی مایکروسافت و شخصی که به اعتقاد بسیاری مهمترین عامل درجا زدن مایکروسافت است، حداکثر 12 ماه دیگر سکان غول نرم افزاری دنیا را در اختیار دارد. خبر بازنشستگی بالمر آنقدر برای سرمایه گذاران خوشحال کننده بود که با انتشار آن، سهام مایکروسافت نزدیک به 10 درصد رشد کرد. حال به گزارش فوربس، استیو بالمر مدیر عاملی که فعلا همه راجع به بازنشستگی‌اش سخن می‌گویند، توانست تنها با اعلام خبر بازنشستگی خود به میزان 0.789 میلیارد دلار به سرمایه‌اش بیافزاید.
تبلیغات

هنگامی که استیو بالمر خبر بازنشستگی خود را اعلام کرد سهام این شرکت طی مدت کوتاهی حدود 10 درصد رشد داشت و از آنجا که بالمر هم اکنون چیزی حدود 333,252 میلیون سهم در مایکروسافت دارد، او نزدیک به 1 میلیارد دلار سود کرده است. در مارس 2013 سرمایه خالص او به حدود 15.2 میلیارد دلار می‌رسید و با این رشد، این سرمایه به حدود 17.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

حالا با نشستن گرد و خاک حاصل از این اعلام باز نشستگی استیو بالمر به میزان 789 میلیون دلار خود را ثروتمندتر می‌یابد! (توجه کنید اعلام بازنشستگی=789 میلیون دلار سود) فوربس این را هم ذکر کرده است که اگر بالمر 78 میلیون سهم دیگر خود را در سال 2010 نفروخته بود احتمالا امسال می‌توانست به مرز 1 میلیارد سود هم برسد!

بالمر از سال 1980 که به مایکروسافت پیوست همواره سمت‌های مهمی را داشته است و از سال 2000 که بیل گیتس کناره گیری کرد، رسما مدیرعامل مایکروسافت بوده است. در سال‌های مدیریت بالمر، مایکروسافت رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و با ارائه سیستم عامل ویندوز XP درآمد شگفت انگیزی را بدست آورد. البته حتی خود او نیز اشتباهاتی همچون عرضه ویندوز ویستا را قبول دارد.

خب شما کسی را می‌شناسید که تنها با اعلام بازنشستگی به چنین سودی برسد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات