تصاحب Omek توسط اینتل ممکن است باعث شود هرگز نیاز به لمس کامپیوتر خود نباشید

سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال تمایل اپل برای خرید کمپانی Prime Sence، اینتل نیز اعلام کرد که کمپانی اسرائیلی Omek را با پرداخت 40 میلیون دلار، از آن خود کرده است. بعد از این خرید ارزشمند، تمامی کارکنان این شرکت به مقر اصلی «محاسبات ادراکی» اینتل، نقل مکان خواهند نمود.
تبلیغات

اینتل، امروز رسما اعلام کرد که کمپانی Omek را به مبلغ 40 میلیون دلار خریده است تا قابلیت‌های محاسبات ادراکی خود را بیش از پیش گسترش دهد.

هنگامی که اپل خواستار به خدمت گرفتن فناوری‌های 3 بعدی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمپانی Prime Sense، سازنده اولین سنسور 3 بعدی استفاده شده در کینکت مایکروسافت، در محصولات خود است، اینتل بیشتر علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های ساخت شرکت Omek است.

استراتژی Omek، پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی بوده است. فناوری‌های ساخت این شرکت، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند از قابلیت‌هایی نظیر تشخیص حرکت و ردیابی حرکتی 3 بعدی در اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های خود استفاده نمایند.

این کمپانی در نمایشگاه CES امسال، از فناوری تشخیص حرکت انگشتان دست برای ویندوز 8 پرده‌برداری کرد. با استفاده از این فناوری، کاربران ویندوز می‌توانند تنها با استفاده از حرکات انگشتان دست و به کار بردن ژست‌های مختلف حرکتی، رابط کاربری را کنترل نمایند.

فناوری Omek، همچنین توانایی تشخیص یک بخش خاص یا کل بدن انسان را از فاصله 10 سانتی‌متری دارد. اوایل زمستان گذشته، اینتل اعلام کرد که به‌دنبال ساخت یک پلتفرم شبیه کینکت برای کامپیوتر‌های شخصی است.

با این خرید، اینتل می‌تواند با دست پر وارد دنیای کامپیوتر‌های شخصی شود و کاری را که مایکروسافت با عرضه کینکت به صورت انحصاری، نیمه کاره رها کرده بود، به اتمام رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات