مایکروسافت برای توسعه اپلیکیشن‌های تحت ویندوزفون، هزاران دلار پول به کمپانی‌ها پرداخت می‌کند

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هیچ شکی وجود ندارد که امروزه، موفقیت یک سیستم‌عامل در گرو وجود اپلیکیشن‌های متنوع و کارآمد آن است. چه بسا که بسیاری از دوست‌داران یک سیستم‌عامل خاص به دلیل محدود بودن در تعداد و همچنین نبود یک سری از اپلیکیشن‌های خاص، به ناچار مجبور به انتخاب یک سیستم‌عامل دیگر شوند.
تبلیغات

اگر به یاد داشته باشید، کمپانی ریم، برای توسعه اپلیکیشن تحت سیستم‌عامل بلک‌بری، به توسعه‌دهندگان پول پرداخت می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا محبوبیت این سیستم‌عامل نزد کاربران، نسبت به گذشته افزایش یابد. حال مایکروسافت نیز رویه مشابهی را در پیش گرفته و قصد دارد هزاران دلار را در غالب کمک به توسعه پلتفرم ویندوزفون، به توسعه‌دهندگان، برای تولید هرچه بیشتر اپلیکیشن پرداخت کند.

به نقل از نشریه بیزینس‌ویک، «ثام گرولر»، معاون ارشد بازاریابی در بخش ویندوزفون در این باره می‌گوید:

مایکروسافت قصد دارد به کمپانی‌هایی که در زمینه طراحی و تولید اپلیکیشن، تحت سیستم‌عامل ویندوزفون فعالیت می‌کنند، بیش از 100,000 دلار پرداخت کند.

بنا به اظهارات گرولر، مایکروسافت، هم‌اکنون بیش از 145,000 اپلیکیشن در فروشگاه ویندوزفون خود دارد و طبق گزارش‌ها، این تعداد از اپلیکیشن‌ها، 90 درصد از اپلیکیشن‌های محبوب و مورد پسند کاربران را شامل می‌شود. اما هنوز جای خالی دو اپلیکیشن به‌شدت در فروشگاه ویندوزفون احساس می‌شود؛ پینترست و اینستاگرام. در ماه آوریل سال جاری، بنا به پیشنهاد دفتر نوکیا در سوئد، قرار شد تا پورت کردن نرم‌افزار اینستاگرام به ویندوزفون در رأس امور قرار گیرد؛ اما تابحال هیچ‌گونه تأیید رسمی از جانب مایکروسافت در این زمینه صورت نگرفته است.

متأسفانه هنوز مشخص نیست که این میزان پول قرار است به چه شرکت‌هایی پرداخت شود؛ همچنین نمی‌دانیم که این شرکت‌ها قرار است روی تولید چه اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌هایی کار کنند. در اواخر اسفند‌‌ ماه سال گذشته، مایکروسافت در غالب یک طرح انگیزشی اعلام کرد که به هر تولیدکننده اپلیکیشن که محصولش در فروشگاه ویندوزفون، ثبت و تأیید شده باشد، مبلغ 100 دلار به‌عنوان پاداش پرداخت خواهد نمود.

آن برنامه در تاریخ 10 تیرماه امسال، متوقف خواهد شد و به‌طور متوسط هر توسعه‌دهنده‌ای که شرایط مذکور را رعایت کرده باشد چیزی در حدود 2000 دلار دریافت می‌کند که این به خودی خود نشان‌دهنده تولید تعداد زیادی اپلیکیشن برای سیستم‌عامل ویندوزفون خواهد بود.

پاداش این طرح ازطریق مجازی یا ازطریق ویزاکارت به حساب توسعه‌دهندگان پرداخت خواهد شد. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد به توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن تولیدی آن‌ها بیش از 25,000 دلار یا بیشتر فروش کرده باشد، 80 درصد سهم فروش را پرداخت کند و تنها 20 درصد از میزان کل فروش را برای خود بر‌می‌دارد.

آن‌چه مشخص است این است که همان‌طور که در ابتدای مطلب هم ذکر شد، ویندوزفون مایکروسافت با وجود طراحی خوب، استفاده بهینه از منابع سیستم و کارکرد مورد قبول، متأسفانه به دلیل کمبود یا نبود اپلیکیشن مناسب در برخی از شاخه‌ها، نتوانسته توجه طیف زیادی از علاقه‌مندان را به خود جلب کند؛ شاید انجام این کار توسط مایکروسافت باعث شود تا اپلیکیشن‌های بیشتری به خانواده ویندوزفون اضافه گردند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات