عینک گوگل تا پایان سال ۲۰۱۳ و با قیمتی کمتر از ۱۵۰۰ دلار معرفی خواهد شد

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس آخرین خبرها به نظر می‌رسد گوگل تصمیم دارد ایده جاه طلبانه خود یعنی رایانه پوشیدنی با نام «عینک گوگل» را بسیار سریع‌تر از پیش‌بینی ها به بازار فروش عرضه کند. از طرفی گوگل نیز بیان کرده که امیدوار است نسخه «fully-polished» عینک برای فروش به مصرف‌کنندگان عادی تا پایان سال ۲۰۱۳ دردسترس قرار گیرد. قیمت این عینک کمتر از ۱۵۰۰ دلار خواهد.
تبلیغات

این روشن ترین اظهار نظری است که گوگل در رابطه با زمان‌بندی ارائه سخت‌افزار محاسباتی نصب شده روی هدست معروف خود اعلام کرده است. این کمپانی براساس گزارشی که درفوریه ۲۰۱۲ (بهمن ۹۰) به قلم نیک بیلتون در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، پیش‌تر نیز پایان سال ۲۰۱۳ را برای فروش عمومی این محصول با قیمت گذاری معادل قیمت گوشی‌های هوشمند فعلی بیان کرده بود. سپس در اوایل تابستان ۲۰۱۲ ، سرگی برین، یکی از مؤسسان گوگل، پیشنهاد داد که جدول زمان‌بندی ارائه این محصول برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان به گونه‌ای تنظیم شود که عینک گوگل در سال ۲۰۱۴ در دستان عموم مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

در این زمان، یکی از مقامات گوگل به‌طور مستقیم به هدف گذاری پایان سال از سوی این کمپانی برای تاریخ انتشار اشاره کرد. گوگل اخیراً تصاویری از عینک خود را برای طیف عظیمی از مخاطبانش (و نه فقط برای توسعه‌دهندگان فرایند برنامه) منتشر کرده است که نشان می‌دهد احتمالاً همه چیز با سرعتی بیشتر از انتظارات قبلی این کمپانی پیش می‌رود. این عینک با آیفون و گوشی‌ها اندرویدی نیز سازگار است.

به نظر می‌رسد سال جاری یک سال رویایی برای گوگل و محصولاتش باشد. این کمپانی، در کنار سرویس‌های بزرگ تحت وب و سیستم عامل اندروید، قصد دارد در سال ۲۰۱۳ پای خود را در بازار سخت‌افزار نیز محکم کند. چندی پیش شاهد ارائه کروم‌بوکی تماما گوگلی به نام پیکسل بودیم و تا پایان سال حداقل دو محصول مهم سخت‌افزاری دیگر، یعنی XPhone و عینک گوگل نیز از این کمپانی بزرگ ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات