هوش مصنوعی اپل تا حد زیادی از مدل‌های اختصاصی این شرکت قدرت می‌گیرد

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی اپل WWDC 2024
یک تحلیلگر می‌گوید که ۹۹ درصد هوش مصنوعی اپل از مدل‌های اختصاصی این شرکت قدرت می‌گیرد.
تبلیغات

مدیرعامل و تحلیلگر ارشد Creative Strategies با انتشار پستی در ایکس می‌گوید که اپل مجموعه‌ای از مدل‌های بنیادین هوش مصنوعی اختصاصی خود را توسعه داده و با استفاده از محتواهای دارای مجوز، مدل‌های بنیادین خود را به‌صورت منظم و دقیق آموزش داده است. او می‌گوید اساساً ۹۹ درصد از هوش اپل، از مدل‌های اختصاصی این شرکت قدرت می‌گیرد.

اپل در رویداد WWDC 2024 هوش مصنوعی خود را «هوش اپل» (Apple Intelligence) نامید. هوش اپل توانایی انجام پردازش‌های درون‌برنامه‌ای را دارد؛ مثلاً می‌تواند پادکست‌ها را برای کاربر بخواند یا به‌صورت خودکار محتوای ایمیل یا سایر اپلیکیشن‌ها را خلاصه کند.

اپل می‌گوید دستیار صوتی سیری در iOS 18 هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. اکنون سیری سؤالات بیشتری را پاسخ می‌دهد و حتی می‌توان به‌جای صحبت کردن، درخواست‌ها را برایش تایپ کرد. تولید تصویر با قابلیت Image Playground به‌عنوان بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی به iOS 18 افزوده خواهد شد. به‌علاوه، کاربران iOS 18 می‌توانند ایموجی‌های اختصاصی خودشان را بسازند.

اپل اهمیت زیادی برای استفاده از فناوری‌های اختصاصی قائل است و این موضوع به‌طور ویژه در آیفون و آیپد و مک دیده می‌شود؛ جایی که نه‌تنها نرم‌افزار ساخته‌ی اپل است، بلکه قلب تپنده‌ی دستگاه نیز توسط مهندسان اپل توسعه داده شده.

ظاهرا اپل بار دیگر ترجیح داده است فناوری اختصاصی خودش را در اولویت قرار دهد. هوش مصنوعی اپل با سرویس‌های مشابهی که مایکروسافت و OpenAI و گوگل منتشر کرده‌اند، رقابت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات