سامسونگ اولین نمایشگر QD-LED دنیا را به‌نمایش گذاشت

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پرچم سفید با لوگو سامسونگ / Samsung درحال اهتزاز جلوی ساختمان
سامسونگ جدیدترین دستاوردهای خود درزمینه‌ی نمایشگرها را در رویداد SID 2024 به‌نمایش گذاشت.
تبلیغات

سامسونگ دیسپلی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نمایشگرهای اولد در جهان، در رویداد SID 2024 چند فناوری جدید نمایشگر ازجمله اولین پنل QD-LED چهان (پنل LCD با چراغ پس‌زمینه‌ی LED و لایه‌ی کوانتوم دات)، پنل اولد سه‌بعدی بدون نیاز به عینک، نمایشگر اولد-روی-سیلیکون (OLEDoS) برای هدست‌های واقعیت ترکیبی و پنل‌های اولد فوق‌باریک را معرفی کرد.

پنل‌های QD-LED برخلاف پنل‌های اولد که دربرابر پدیده‌ی سوختگی پیکسل‌ها آسیب‌پذیر هستند، مواد آلی ندارند. پیکسل‌های پنل‌ QD-LED از مواد نیمه‌رسانا ساخته شده‌اند و می‌توانند رنگ‌های RGB و نور پس‌زمینه را تولید کنند؛ بنابراین از‌لحاظ تئوری، QD-LED شبیه پنل‌های اولد است؛ اما در درازمدت آسیب نمی‌بیند.

نمایشگر QD-LED سامسونگ درحال نمایش سفره‌ی غذا
Samsung

طبق گفته‌ی سامسونگ دیسپلی، پنل‌های QD-LED می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را با دقت بازتولید کنند. به‌لطف خواص مواد به‌کار‌رفته، ساخت این پنل‌ها ازطریق چاپ جوهری آسان‌تر است. سامسونگ مانیتوری با پنل ۱۸٫۲ اینچی QD-LED و وضوح ۳٬۲۰۰ در ۱٬۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۰۲ پیکسل‌براینچ و روشنایی ۲۵۰ نیت به‌نمایش گذاشت.

نمایشگرهای مانیتورهای گیمینگ روی دیوار
Samsung

پنل‌های QD-LED از فناوری کوانتوم‌دات عاری از کادمیم استفاده می‌کنند که برای محیط‌زیست بی‌ضرر هستند.

نمایشگر اولد فوق باریک سامسونگ در حال نمایش معبد کره‌ای
Samsung

سامسونگ در رویداد SID 2024 اولین نمایشگر گیمینگ QD-OLED جهان با اندازه‌ی ۳۱٫۵ اینچ و وضوح 4K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و نیز نمایشگری با اندازه‌ی ۲۷ اینچ و وضوح کمتر و نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز به‌نمایش گذاشت. QD-OLED پنل اولدی است که لایه‌ی کوانتوم‌دات دارد. کره‌ای‌ها نمایشگر تلویزیون ۶۵ اینچ QD-OLED 4K را نیز با حداکثر روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت رونمایی کردند.

سامسونگ پنل‌های اولد فوق‌باریک را برای لپ‌تاپ‌ها و مانیتورها به‌نمایش گذاشت که ۲۰ درصد از پنل‌های نسل قبل سبک‌تر و نازک‌تر هستند. با استفاده از صفحه‌‌ی پشتی تمام‌اکسید، نرخ نوسازی این پنل‌ها را می‌توان تا یک هرتز کاهش داد که می‌تواند مصرف انرژی را بیش از ۴۰ درصد کاهش دهد و عمر باتری لپ‌تاپ را بهبود ببخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات