تنها کارمند اینتل در روسیه مدیرعامل ۲ شرکت است!

یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پرچم روسیه روی برد الکترونیکی
با محدودشدن فعالیت اینتل در روسیه، تیم آبی هم‌اکنون تنها یک کارمند رسمی در این کشور دارد.
تبلیغات

اینتل در سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را در روسیه به‌شدت محدود کرد و اکنون فقط یک کارمند به‌عنوان مدیر هر دو شرکت اIntel AO و Intel Technologies باقی گذاشته است. براساس گزارش‌ Abachy، آلینا کلوشینا اکنون مدیر هر دو شعبه‌ی روسی اینتل است. این کسب‌وکارهای غیرفعال در سال گذشته متحمل ضرر ۲٫۳۱ میلیون دلاری شده‌اند.

تحولات در فعالیت‌های اینتل روسیه اندکی پس‌ از جنگ شروع شد. اینتل در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) و بعد از توقف عرضه‌ی محصولاتش در روسیه، اعلام کرد همه‌ی فعالیت‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

خط زمانی سقوط فعالیت‌های اینتل در روسیه به‌صورت زیر است:

  • ۲۰۲۱: درآمد کل کسب‌وکارهای روسی اینتل حدود ۸۰ میلیون دلار بود.
  • ۲۰۲۲: اینتل فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورد. در زمان توقف فعالیت‌ها، این شرکت ۱٬۲۰۰ نفر کارمند در روسیه داشت.
  • ۲۰۲۳: درآمد Intel AOI و Intel Technologies به صفر رسید و این شرکت‌ها ۲٫۳۱ میلیون دلار ضرر کردند. در ابتدای سال ۲۰۲۳ اینتل ۷۸۸ نفر کارمند در روسیه داشت.
  • ۲۰۲۴: آلینا کلوشینا، تنها کارمند اینتل در روسیه است و به‌عنوان مدیر هر دو شرکت Intel AOI و Intel Technologies فعالیت می‌کند.
  • اینتل سال ۲۰۰۰، یعنی ۹ سال پس از راه‌اندازی شعبه‌ی روسیه، مرکز تحقیق‌و‌توسعه‌ی خود را در نیژنی نووگورو افتتاح کرد. این واحد به‌دلیل توسعه‌ی نرم‌افزار، هوش مصنوعی، فناوری بینایی رایانه‌ای، 5G و اینترنت اشیاء (IoT) شهرت خوبی به‌دست آورد و در سال ۲۰۲۰ بازسازی شد و در آن زمان بیش‌ از ۱٬۰۰۰ نفر را استخدام کرد.

    گفته می‌شود واحد تجاری Intel AOI حوزه‌ی پردازش اطلاعات و توسعه‌ی نرم‌افزار را پوشش می‌داد. Intel Technologies مسئولیت بازاریابی و پشتیبانی فنی و مشاوره را برعهده داشت.

    به‌نظر می‌رسد اینتل همچنان سعی می‌کند دارایی‌های خود را در روسیه حفظ کند. این شرکت به تحولات سیاسی و به احتمال زیاد پایان جنگ امیدوار است. انتظار می‌رود اینتل سال آینده ضرری در حدود دو تا سه میلیون دلار در روسیه متحمل شود که حداقل هزینه‌ی لازم برای حفظ فعالیت‌های راکد این شرکت در کشور مذکور است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات