مدیرعامل اینتل ایلان ماسک را به تور اختصاصی در کارخانه دعوت کرد

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پت گلسینگر مدیرعامل اینتل Intel در حال سخنرانی
پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، ایلان ماسک را به تور اختصاصی بازدید از کارخانه‌ی شرکت خود دعوت کرد.
تبلیغات

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، از ایلان ماسک دعوت کرده است تا از خطوط تولید پردازنده‌های شرکتش بازدید کند. گلسینگر با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که به همکاری با ماسک فکر می‌کند.

همچنین، مدیرعامل اینتل از رقیب سرسخت ماسک، یعنی سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، دعوت به‌ همکاری کرده است. می‌توان گفت گلسینگر سعی می‌کند تا سفارش‌های خدمات IFS شرکتش را از همین حالا جذب کند. IFS واحدی از اینتل است که برای شرکت‌های دیگر پردازنده می‌سازد.

گلسینگر مستقیماً به ماسک اشاره کرده و به او قول داده است تا توری اختصاصی برای بازدید از خطوط تولید تراشه‌های پیشرفته‌ی شرکتش آماده کند. مدیرعامل تسلا تاکنون به‌طور علنی به دعوت مدیرعامل اینتل پاسخ نداده است؛ اما این احتمال وجود دارد که هر دو مدیرعامل ازطریق پیام خصوصی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده باشند.

قطعاً همکاری با ماسک برای اینتل بسیار عالی خواهد بود؛ زیرا شرکت‌های تحت‌‌مدیریت میلیاردر پرحاشیه ازجمله تسلا و اسپیس‌ایکس به پردازنده‌های بسیار پیشرفته وابسته هستند.

شرکت‌های ماسک از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی AMD و انویدیا در حوزه‌های مختلف، ازجمله یادگیری ماشینی، بینایی کامپیوتری، سیستم رانندگی خودکار و هوش مصنوعی گراک استفاده می‌کنند.

گلسینگر در هفته‌های اخیر، تلاش‌های زیادی برای تبلیغ کسب‌وکار تراشه‌سازی اینتل انجام داده و اخیراً با سم آلتمن نیز صحبت کرده است. این گفت‌وگوها در حالی انجام می‌شوند که آلتمن ایده‌ی بلندپروازانه‌ی ۷ تریلیون دلاری OpenAI را برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی مطرح کرده است.

سم آلتمن در رویداد اخیر اینتل حضور داشت و قطعاً درباره‌ی امکان استفاده از ظرفیت خط‌تولید و تخصص تیم آبی فکر خواهد کرد. گلسینگر نیز اعلام کرده که اینتل به تولید تراشه برای همه ازجمله رقیب دیرینه‌اش، یعنی AMD، تمایل دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات