انتقاد باراک اوباما از ایلان ماسک: قبل از کلونی‌سازی مریخ باید از زمین محافظت کنیم

جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
باراک اوباما / Barack Obama دربرابر دو پرچم آمریکا
باراک اوباما از ایلان ماسک به دلیل رویکرد شرکت اسپیس‌ایکس برای کلونی‌سازی مریخ انتقاد کرد.
تبلیغات

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا، در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از ایلان ماسک و جف بیزوس می‌گوید زمین حتی پس از یک جنگ هسته‌ای همچنان قابل زندگی‌تر از مریخ خواهد بود.

اوباما می‌گوید سرمایه‌داران سیلیکون‌ ولی که بسیاری از آن‌ها درحال ساخت سفینه‌های فضایی هستند باید به‌جای سرمایه‌گذاری روی رفتن انسان‌ها به فضا، بر نجات زمین تمرکز کنند.

رئیس جمهور اسبق ایالات متحده می‌گوید: «وقتی می‌شنوم که برخی از مردم در مورد طرح استعمار مریخ پس از تخریب سیاره‌ی زمین صحبت می‌کنند، به آنها نگاه می‌کنم [و می‌گویم] در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید؟ حتی پس از یک جنگ هسته‌ای، زمین نسبت‌به مریخ قابل زندگی‌تر خواهد بود.»

اوباما تأکید می‌کند که توسعه‌ی اکتشافات فضایی باید ادامه یابد. او دررابطه‌با سفر انسان به مریخ گفت: «ترجیح می‌دهم روی مراقبت از سیاره‌ی زمین سرمایه‌گذاری کنیم. ما برای این مکان طراحی شده‌ایم و خوب است که این مکان را به گونه‌ای نگهداری کنیم که قابل زندگی باشد.»

اظهارات اوباما درحالی مطرح می‌شود که اسپیس‌ایکس موشک عظیم استارشیپ را برای سومین‌بار آزمایش کرد و سرانجام توانست آن را به مدار زمین برساند. استارشیپ بخش مهمی از برنامه‌ی ایلان ماسک برای استعمار سیاره‌ی سرخ است.

ماسک پیش‌تر گفته بود که می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ میلیون‌ها انسان را به مریخ بفرستد و به احتمال زیاد اولین انسان‌ها در دهه‌ی آینده روی سیاره‌ی سرخ فرود خواهند آمد.

از سوی دیگر بلو ارجین، شرکت تحت رهبری جف بیزوس، قصد دارد در آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) برای اولین‌بار موشک بزرگ خود به نام New Glenn را آزمایش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات