لنوو سگ رباتیک با سیستم کنترل پیشرفته رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سگ رباتیک لنوو Daystar Bot GS
سگ رباتیک لنوو موسوم‌ به Daystar Bot GS، با ظاهری مشابه ربات اسپات بوستون داینامیکس اما با یک تفاوت مهم معرفی شد.
تبلیغات

بوستون داینامیکس با سگ رباتیک خود موسوم‌ به اسپات (Spot) بر بازار تسلط دارد و اکنون لنوو با معرفی Daystar Bot GS وارد میدان شده است.

سگ رباتیک لنوو از طراحی مشابه اسپات بهره می‌برد اما یک پای اضافه دارد که پایداری و مانورپذیری آن را به‌خصوص در زمین‌های ناهموار افزایش می‌دهد.

Daystar Bot GS برای مقابله با محیط‌های چالش‌برانگیز طراحی شده است. این سگ رباتیک سیستم‌های کنترلی پیشرفته‌ای دارد که به حرکات و ناوبری دقیق‌تر کمک می‌کنند.

الگوریتم‌های ادراک پیشرفته نشان می‌دهند سگ رباتیک لنوو می‌تواند محیط اطرافش را درک کند و مطابق آن واکنش نشان دهد و به‌دلیل بهره گرفتن از گواهی IP66، در برابر نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است.

سگ رباتیک لنوو Daystar Bot GS

طبق اطلاعات وب‌سایت Ifdesign، به‌نظر می‌رسد لنوو با Daystar Bot GS، کسب‌وکارها، حوزه‌های صنعتی و بخش‌های عمومی را هدف قرار داده است و به کاربردهای بالقوه‌ی سگ رباتیک خود در زمینه‌های مختلف ازجمله ساخت‌وساز، بازرسی و حتی جستجو و نجات اشاره می‌کند.

درحالی‌که جزئیات خاصی درمورد عملکردهای Daystar Bot GS دردسترس نیست، معرفی چنین محصولی نشان از پیشرفت در بازار سگ‌های رباتیک دارد.

اینکه پای اضافه‌ی ربات لنوو می‌تواند به ویژگی برتر این محصول نسبت‌ به سگ رباتیک اسپات یا سایر رقبا تبدیل شود، هنوز مشخص نیست. به‌هرحال ورود لنوو به این بازار نویدبخش نوآوری و کاوش بیشتر در کاربردهای چنین ربات‌هایی محسوب می‌شود.

لنوو قصد دارد Daystar Bot GS را امسال عرضه کند و امیدواریم این محصول بتواند فضای رقابتی بهتری در بازار سگ‌های رباتیک ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات