این ربات هلندی بنایی می‌کند!

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
ربات آجرچین استارتاپ هلندی Monumental
استارتاپ هلندی Monumental از ربات‌‌ برای ساخت دیوارهای آجری استفاده می‌کند.
تبلیغات

ربات‌‌ها برای این ساخته‌ شده‌اند تا کارهایی را که ممکن است برای انسان سخت یا خطرناک باشد، انجام دهند. شرکت هلندی Monumental ربات‌های آجرچینی دارد که دیوارهای بلند آجری را بدون کمک می‌سازند.

ارزش صنعت ساخت‌و‌ساز‌ در ایالات متحده سالانه حدود دو تریلیون دلار است و در این صنعت کارهای سخت و تکراری و خطرناکی وجود دارد. به‌لطف ربات‌ها می‌توان خطرات را به‌شدت کاهش داد. چالش‌های زیادی در این صنعت وجود دارند که استارتاپ‌های مختلف می‌توانند برای حل آن‌ها بدون نیاز به رقابت مستقیم فعالیت کنند.

ربات‌های آجرچین مفهوم جدیدی نیستند و برای مثال شرکت هادریان‌ایکس با ربات‌‌هایش در ساخت سازه با بلوک‌های بنایی بتنی بزرگ تخصص دارد. شرکت هلندی Monumental مستقر در آمستردام، در چیدن آجر خاک رس قرمز تخصص دارد. این استارتاپ در سال ۲۰۲۱ بنیان‌گذاری شد.

Monumental پروژه‌هایی را به‌صورت آزمایشی در هلند انجام داده است؛ از‌جمله نمای بیرونی ۱۵ متری یک ساختمان اداری و مشارکت با ۲۵ پیمانکار. در برخی از این پروژه‌های پیمانکاری، برای اقشار کم‌درآمد مسکن ساخته شده است.

سالار الخفاجی، یکی از بنیانگذاران و مدیر‌عامل استارتاپ Monumental، می‌گوید: «ربات‌ها و نرم‌افزارهای چابک، هوشمند و سازگار ما، تخصص انسانی را با کارایی رباتیک به گونه‌ای تازه در صنعت ترکیب می‌کنند.»

Monumental در پی جذب سرمایه‌ی ۲۵ میلیون دلاری برای استخدام ربات‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات