این مدل جدید ربات انسان‌نمای ایلان ماسک است [تماشا کنید]

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل دوم ربات تسلا آپتیموس درحالت ایستاده
ویدیو نسل دوم ربات آپتیموس تسلا نشان از بهبود طراحی، کاهش وزن و اضافه شدن قابلیت‌های جالب دیگر دارد.
تبلیغات

ایلان ماسک با انتشار ویدیو در ایکس (توییتر سابق) ویژگی‌های جدیدترین نسخه‌ی ربات انسان‌نمای تسلا یعنی آپتیموس را به‌نمایش گذاشت.

Optimus Gen 2 اکنون ظاهر زیباتری دارد و ۳۰ درصد سریع‌تر از نسل اول راه می‌رود. وزن ربات نیز حالا ۱۰ کیلوگرم کاهش یافته و هندسه‌ی پاهایش نیز شباهت بیشتری به انسان دارد. از دیگر تغییرات نسل دوم آپتیموس می‌توان به بخش‌های مفصلی جدید انگشتان پا و پیشرفت‌های فنی در سرتاسر بدنه‌ی آن اشاره کرد.

در پایان ویدئو می‌بینیم آپتیموس جدید حتی می‌تواند مثل ایلان ماسک برقصد. درواقع این حرکات را مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا معمولاً در رویدادهای بزرگ معرفی خودروهای جدیدش انجام می‌دهد. بدین‌ترتیب احتمالاً کیفیت حرکات ربات درطول زمان بهبود خواهد یافت.

ماسک آپتیموس را سال ۲۰۲۱ معرفی و ادعا کرد این ربات روزی کارهای خطرناک، تکراری و خسته‌کننده را از دوش انسان‌ها برمی‌دارد. تسلا در سپتامبر ۲۰۲۲ نمونه‌ی اولیه‌ای از ربات مذکور را رونمایی و سپس اوایل سال جاری به‌روزرسانی بزرگ دیگری روی آن اعمال کرد.

جدیدترین ویدئوی منتشر شده از ربات انسان‌نمای تسلا، بهبود تعادل و کنترل بدن آن را نشان می‌دهد و ازطرفی به‌نظر می‌رسد حالت راه رفتنش طبیعی‌تر شده است.

ما همچنین ربات را با استفاده از دست‌های کاملاً جدید می‌بینیم که می‌تواند با خیال آسوده با اشیاء ظریف مثل تخم‌مرغ کار کند.

ماسک که هرگز درمورد فناوری‌های بزرگ مردد نبوده، هنگام رونمایی از ربات آپتیموس گفت: «کسانی که به‌خوبی می‌بینند و می‌شنوند، از این موضوع اطلاع دارند که آپتیموس درنهایت ارزش بیشتری از تجارت خودرو و سیستم رانندگی خودران خواهد داشت و من به این موضوع باور دارم.»

درحالی‌که نسخه‌های اولیه‌ی آپتیموس احتمالاً برای کار در کارخانه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت، مدیرعامل تسلا اعلام کرد روزی می‌توان از آن برای انجام کارهای روزانه ازجمله خرید بهره گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات