برنامه بزرگ ایلان ماسک: حمل‌و‌نقل مسافر با موشک قاره‌پیما [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
چهره ایلان ماسک / Elon Musk از نمای نزدیک چراغ روشن در پشت سر
ایلان ماسک بار دیگر از تمایل خود برای ارائه‌ی خدمات حمل مسافر با موشک استارشیپ خبر داد.
تبلیغات

ایلان ماسک در رویدادی ویژه در تأسیسات پرتاب بوکا چیکا اسپیس‌ایکس در تگزاس گفت: «به‌احتمال زیاد موشک استارشیپ که شامل موشک مرحله‌ی اول Super Heavy و فضاپیما است، خدمات حمل‌ونقل مسافری روی زمین ارائه دهد.»

ماسک با توضیح فناوری مورد نیاز برای سفرهای بسیار سریع بین شهری، به روشی بی‌نظیر اشاره کرد که درواقع سریع‌ترین راه برای رسیدن به آن‌ سوی زمین ازطریق موشک بالستیک قاره‌پیما است.

این اولین‌بار نیست که مدیرعامل اسپیس‌ ایکس از رؤیای خود درمورد استفاده از استارشیپ برای ارائه‌ی نوع جدیدی از خدمات مسافربری صحبت می‌کند. اشاره‌ی اولیه‌ به این طرح به حدود هفت سال قبل برمی‌گردد؛ زمانی‌ که میلیاردر معروف گفت هزینه‌ی سفر هر نفر ازطریق استارشیپ باید تقریباً به‌اندازه‌ی کرایه‌ی کامل سفر با هواپیما باشد.

تابلو اسپیس ایکس برای خدمات سفر فوق سریع ازطریق استارشیپ

اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۱۸ با انتشار ویدیویی در یوتیوب، تجربه‌ی مسافران زمینی استارشیپ را به تصویر کشید و توضیح داد مردم چگونه می‌توانند در کمتر از ۳۰ دقیقه به اکثر نقاط کره‌ی زمین و در کمتر از ۶۰ دقیقه به هر نقطه‌ای از زمین پرواز کنند.

مسیرهای پیشنهادی اسپیس‌ایکس شامل نیویورک تا شانگهای در ۳۹ دقیقه، لندن به دبی یا نیویورک در ۲۹ دقیقه و لس‌آنجلس به تورنتو در ۲۴ دقیقه می‌شود.

هنوز فاصله‌ی زیادی تا ارائه‌ی خدمات مسافری با استفاده از استارشیپ داریم؛ بااین‌حال اسپیس‌ایکس همچنان تلاش می‌کند پرواز آزمایشی موفقی با موشک معروفش انجام دهد. سال گذشته شاهد دو آزمایش ناموفق در این زمینه بودیم و شاید سومین پرواز آزمایشی ماه آینده انجام شود.

اسپیس ایکس قصد دارد قبل‌ از ارائه‌ی خدمات پرواز مسافری فوق‌ سریع، از استارشیپ برای حمل خدمه و محموله‌ به ماه استفاده کند؛ زیرا ناسا به‌دنبال ایجاد پایگاهی برای حضور دائمی انسان در ماه و همچنین انتقال اولین خدمه‌ها به مریخ است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات