ربات انسان‌نمای تسلا لباس تا می‌کند! [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
ربات تسلا آپتیموس درحال تا کردن لباس روی میز
ویدیو جدیدی که ایلان‌ ماسک به‌اشتراک گذاشته است، ربات انسان‌نمای تسلا موسوم‌ به اپتیموس را درحال تا کردن لباس نشان می‌دهد.
تبلیغات

ایلان ماسک به‌مرور زمان کارکردهای جدیدی به ربات انسان‌نمای تسلا یعنی اپتیموس اضافه می‌کند. میلیاردر پرحاشیه ویدیو جدیدی در ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده است که نشان می‌دهد ربات تسلا توانایی تا کردن لباس‌های روی میز را دارد. طبق این ویدیو، اپتیموس در انجام وظیفه‌ی خود یعنی تا کردن تی‌شرت‌ها، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

سرعت اپتیموس در تا کردن لباس‌ها خیلی زیاد نیست و قطعاً در این مرحله، انسان‌ها خیلی سریع‌تر از پس انجام کار برمی‌آیند. اپتیموس برای انجام این کار، به‌طور مستقل عمل نمی‌کند؛ البته هدف نهایی تسلا برای اپتیموس، انجام مستقل کارهای مختلف است.

اپتیموس درحال‌حاضر برای انجام کارهای مختلف از دستورالعمل‌های سفارشی استفاده می‌کند. ماسک می‌گوید رباتش در نهایت می‌تواند کارها را به‌طور مستقل انجام دهد.

تسلا اخیراً چندین قابلیت جذاب از ربات اپتیموس را با انتشار ویدیوهایی به‌نمایش گذاشته است اما می‌توان گفت این ویژگی‌ها همگی براساس دستورالعمل‌های ازپیش برنامه‌نویسی‌شده هستند و این محصول هنوز نمی‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کارها تصمیم‌گیری کند.

اینکه ربات‌های انسان‌نما بتوانند مواد نرمی مثل پارچه را با ظرافت جابه‌جا کنند، دستاوردی چشمگیر محسوب می‌شود؛ زیرا هدف شرکت‌هایی مثل تسلا این است که اپتیموس به‌عنوان خدمتکار خانگی مورد استفاده قرار گیرد و در این شرایط باید بتواند درست مثل انسان‌ها با اجسام و افراد تعامل داشته باشد.

باید دید ادعاهای ماسک برای عرضه‌ی ربات اپتیموس به واقعیت خواهد پیوست یا خیر. هنوز نمی‌دانیم این ربات چقدر با تبدیل‌ شدن به محصول نهایی یعنی خدمتکار خانگی با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته فاصله دارد. به‌هرحال رقابت در صنعت رباتیک، آن‌ هم از طرف شرکت بزرگی مثل تسلا، می‌تواند سرعت پیشرفت را در این حوزه افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات