فروشگاه‌ آمریکایی سفارش‌ها را با پهپاد به مردم تحویل می‌دهد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
پهپاد درحال حمل بسته از والمارت در آسمان
والمارت با همکاری استارت‌آپ‌های Wing و Zipline سفارش‌ها را در کمتر از ۳۰ دقیقه با پهپاد به مردم تحویل می‌دهد.
تبلیغات

والمارت در CES 2024 اعلام کرد که در حال گسترش برنامه تحویل بسته توسط پهپاد به ۱٫۸ میلیون خانوار دیگر در تگزاس آمریکا است. شرکت مذکور می‌گوید سیستم ارسال آن اکنون ۷۵ درصد از جمعیت منطقه دالاس-فورث را پوشش می‌دهد و همه این‌ها به لطف مشارکت با استارت‌آپ‌های پهپاد Wing و Zipline امکان‌پذیر شده است.

به گفته‌ی والمارت، از آنجایی که محدودیت وزن وجود دارد، مشتریان فقط می‌توانند محصولات کوچک‌تری مانند داروهای سرماخوردگی، شمع‌ تولد و حتی یک کارتن تخم‌مرغ را از طریق پهپاد تحویل بگیرند. همچنین شرکت مذکور ادعا می‌کند بسته‌ها تنها در ۳۰ دقیقه یا حتی کمتر به مقصد می‌رسند.

والمارت برنامه تحویل بسته توسط پهپاد خود را با Zipline و DroneUp در آرکانزاس در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد و سپس در ۲۰۲۲ آن را به ایالت‌های بیشتری گسترش داد. خدمات جدید گسترش یافته در تگزاس، کالای مشتریانی که در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری یکی از شعب والمارت زندگی می‌کنند را از طریق پهپاد تحویل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳، والمارت با وینگ، که متعلق به شرکت آلفابت است، شریک شد تا بتواند از دو فروشگاه مختلف به ۶۰ هزار خانه دیگر در منطقه دالاس‌فورت ورث بسته ارسال کند. اکنون از پهپادهای Wing و Zipline برای تحویل در منطقه استفاده می‌شود، که هر دو مورد دارای تاییدیه اداره هوانوردی فدرال برای پرواز پهپادها «بدون اینکه نیازی به ناظر اختصاصی لحظه‌ای باشد» هستند.

کلر رینودو کلیفتون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Zipline، در بیانیه‌ای گفت: «زیپلاین هیجان‌زده است که مردم در دالاس‌فورت ورث تحویلی ۷ برابر سریع‌تر و بدون آلایندگی را تجربه می‌کنند.»

تا کنون، والمارت بیش از ۲۰ هزار بسته را با موفقیت توسط پهپاد تحویل داده است. Wing می‌گوید در ماه‌های آینده تحویل به مکان‌های جدید در منطقه دالاس‌فورت ورث را آغاز خواهد کرد و انتظار دارد این آمار طی سال آتی افزایش یابد.

در CES عموماً شاهد معرفی یخچال، ماشین لباس شویی و ربات‌های مختلف هستیم اما گاهی اوقات خبرهایی نیز از این دست منتشر می‌شود که نشان‌دهنده‌ آینده‌ای راحت‌تر برای انسان عصر مدرن هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات