اولین کارخانه اروپایی هواوی در فرانسه احداث می‌شود

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی / Huawei روی ساختمان، فردی درحال صحبت با تلفن
یک منبع آگاه مدعی است که فرانسه میزبان اولین کارخانه‌ی اروپایی هواوی خواهد بود.
تبلیغات

هواوی، غول چینی، چندی پیش گفت که در سال ۲۰۲۴ محصولات پیشرو، نوآورانه و ساختارشکن را عرضه خواهد کرد. رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش می‌دهد که هواوی می‌خواهد برای ساخت کارخانه در سال آینده به فرانسه برود.

خبر احداث اولین کارخانه‌ی اروپایی هواوی، غیرمنتظره است. بسیاری از کشورهای اروپایی استفاده از تجهیزات ساخت هواوی و ZTE چین را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی محدود کرده‌اند. روابط ایالات متحده و چین هم در سال‌های اخیر بسیار بدتر شده است.

پروژه‌ی کارخانه‌ی فرانسوی هواوی از سال ۲۰۲۰ کلید خورده است. عملی نشدن آن به‌دلیل همه‌گیری کووید بود که همه‌چیز را به تعویق انداخت. این کارخانه‌ی هواوی ممکن است در بروماث نزدیک استراسبورگ ساخته شود، اما هیچ اطلاعاتی در مورد زمان آغاز به‌ کار آن وجود ندارد.

هواوی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که ۲۰۰ میلیون یورو (تقریباً ۲۱۵ میلیون دلار) برای ساخت یک کارخانه‌ی تجهیزات شبکه‌ی تلفن‌همراه در شرق فرانسه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در آن زمان گفته شد که کارخانه‌ی هواوی در ابتدا ۳۰۰ نفر را استخدام می‌کند و تعداد کارکنانش در بلندمدت به ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد. محصولات آن کارخانه که احتمالاً شامل گوشی هواوی شود، به مشتریان اروپایی هواوی عرضه خواهد شد.

فرانسه رابطه‌ی خاصی با هواوی دارد. در جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)، هی لیفنگ معاون نخست وزیر چین و برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، در گفت‌وگوی اقتصادی و مالی چین و فرانسه در پکن شرکت کردند. در آن گفت‌وگوها، چین اظهار داشت که امیدوار است فرانسه بتواند برای روابط اتحادیه‌ی اروپا و چین شرایط باثباتی ایجاد کند.

روابطه با چین برای فرانسه اهمیت دارد، زیرا چین سومین شریک تجاری بزرگ فرانسه پس از اتحادیه‌ی اروپا و ایالات متحده محسوب می‌شود. فرانسه به‌طور فزاینده‌ای نگران است که در آتش رقابت بین این دو ابرقدرت اقتصادی جهان گرفتار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات