این تاکسی هوایی تا سال ۲۰۲۵ به پرواز درمی‌آید

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
تاکسی برقی پرنده Joby
شرکت Joby تاکسی‌های برقی پرنده را در نیویوک به‌نمایش گذاشت و قرار است این خدمات را از سال ۲۰۲۵ به‌طور عمومی دردسترس مسافران قرار دهد.
تبلیغات

تاکسی هوایی برقی Joy Aviation در منهتن نیویورک به‌نمایش عموم درآمد. تاکسی‌های هواوی الکتریکی می‌توانند تا سال ۲۰۲۵ مسافران را از فرودگاه جان‌اف‌ کندی به مرکز شهر منتقل کنند و این سفر بدون آلایندگی، حدود هشت دقیقه طول می‌کشد.

Joby Aviation اخیراً پروازی آزمایشی در منهتن انجام داد که درواقع اولین پرواز تاکسی هوایی برقی شهر و اولین پرواز Joby در محیط شهری بود.

جوبن بیورت، مدیرعامل Joby می‌گوید تاکسی پرنده‌ی این شکرت می‌تواند در حدود پنج دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. ایده این است درحالی‌که مسافران مشغول سوارشدن یا خارج‌شدن هستند، سفر خود را رزرو کنند.

تاکسی برقی پرنده Joby
تاکسی برقی پرنده Joby

به گزارش رویترز، Joby Aviation تصمیم دارد خدمات مسافربری تجاری را سال ۲۰۲۵ آغاز کند و در مرحله‌ی سوم از پنج مرحله‌ی صدور گواهینامه ازطرف اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) قرار دارد.

هزینه‌ی رزرو سفر با تاکسی پرونده‌ی Joby هنوز مشخص نیست اما این شرکت قبلاً اعلام کرده است هزینه‌ها احتمالاً با مبلغی که برای تاکسی‌های معمولی پرداخت می‌کنید یکسان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات