گوگل خطاب به اروپا: آی‌مسیج اپل را قانونمند کنید!

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون و اندروید
گوگل از اروپا می‌خواهد iMessage را به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی طبقه‌بندی کند تا این پیام‌رسان مشمول قوانین تعامل با سایر سرویس‌دهندگان شود.
تبلیغات

کمیسیون اروپا، درحال حاضر مشغول بررسی این موضوع است که آیا iMessage باید تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) قرار گیرد یا خیر؛ زیرا در این‌ صورت مشمول قوانین همکاری خاص خواهد شد. گوگل و اپراتورهای محلی، نامه‌ای به قانون‌گذاران اروپایی ارسال و در آن استدلال کردند iMessage باید به‌عنوان سرویس اصلی درنظر گرفته شود.

اپل اعلام کرد iMessage‌ آنقدر بزرگ نیست که ازنظر DMA به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی درنظر گرفته شود و این یعنی در اتحادیه‌ی اروپا ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه ندارد. سازمان‌های نظارتی درحال بررسی موضوع هستند و تا ماه فوریه فرصت دارند تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. درحال حاضر واتساپ و مسنجر متا به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی شناخته می‌شوند؛ زیرا تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن‌ها در اتحادیه‌ی اروپا بالای ۴۵ میلیون نفر است.

براساس گزارش فایننشال تایمز، مدیران گوگل، وودافون، دویچه تلکام، تلفونیکا و اورنج که همگی ازجمله بزرگ‌ترین اوپراتورهای اروپایی هستند، اعلام کرده‌اند iMessage پیش‌نیاز تبدیل‌شدن به سرویس‌دهنده‌ی اصلی را دارد. این پیام‌رسان درصورت تأیید اتحادیه‌ی اروپا باید با سرویس‌های رقیب سازگاری داشه باشد و چنین قابلیتی به‌نفع همه‌ی مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای اروپایی خواهد بود.

گوگل خود را برای زمانی‌که iMessage اپل در اتحادیه‌ی اروپا به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی درنظر گرفته شود آماده می‌کند و ماه جولای، پشتیبانی از استاندارد ارتباطی رمزنگاری‌شده و بسیار کارآمد را اعلام کرد.

گوگل از مدت‌ها قبل با روش‌های مختلف از اپل درخواست کرده پشتیبانی از RCS را به گوشی آیفون بیاورد تا مکالمات متنی بین کاربران گوشی اندروید و iOS یکپارچه‌تر شود و هر دو دسته‌ی کاربران بتوانند از ویژگی‌های مفیدی مثل رسید خوانده‌شدن پیام، نشانگر تایپ پیام ازطرف شخص مقابل و ارسال تصویر با کیفیت بالا بهره ببرند.

البته درصورتی‌که اتحادیه‌ی اروپا، iMessage را به‌عنوان سرویس‌دهنده‌ی اصلی اعلام کند، اپل مجبور نیست در کشورهای دیگر ازجمله اتحادیه‌ی اروپا، با استانداردهای دیگری مثل RCS سازگاری داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات