پارگی رباط صلیبی در مبارزه؛ مارک زاکربرگ زیر تیغ جراحی رفت

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مارک زاکربرگ
مدیرعامل متا پس از جراحی رباط صلیبی‌اش، فعلاً باید به‌جای زدن حریفان در رینگ، دکمه‌های کیبورد را فشار دهد.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل پلتفرم‌ متا، این هفته بعد از آسیب‌رساندن به زانوی خود هنگام تمرین هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) به زیر تیغ جراحی رفت.

بنا بر پستی که مدیرعامل ۳۹ ساله‌ی متا از خودش بر تخت بیمارستان در اینستاگرام منتشر کرد، پارگی رباط صلیبی جلویی (ACL) او زمانی اتفاق افتاد که مشغول انجام Sparring یا مبارزه‌ی تمرینی با هدف آماده‌شدن برای یک مبارزه‌ی رقابتی MMA برای اوایل سال آینده بود. این احتمالاً اشاره‌ای به مبارزه‌ی بسیار پیش‌بینی‌شده‌‌ی زاکربرگ با یکی دیگر از شخصیت‌های سرشناس دنیای فناوری، ایلان ماسک است.

مارک زاکربرگ روی تخت بیمارستان
مدیرعامل متا روی تخت بیمارستان پس از آسیب‌دیدن رباط صلیبی

ژوئن ۲۰۲۳ (آخر خرداد ۱۴۰۲)، ایلان ماسک ۵۱ ساله و صاحب شرکت‌هایی چون تسلا و ایکس (توییتر سابق) و اسپیس‌ایکس مارک زاکربرگ را به مبارزه در قفس دعوت کرد. این اتفاق زمانی اتفاق افتاد که متا پلتفرم متنی تردز را برای رقابت با ایکس ساخت. ماسک تردز را کپی کاملی از شبکه‌ی اجتماعی خودش می‌داند.

ماجرای زاکربرگ و تمرین‌های MMA به زمان همه‌گیری کرونا برمی‌گردد. این تمرین‌های سبک کم‌کم جای خود را به تمرینات شدید‌تر در رینگ هشت‌ضلعی ساخته‌شده در حیاط پشتی خانه‌اش دادند.

ماه گذشته، عکس سلفی منتشر‌شده از زاکربرگ دو چشم کبود و بینی خونینش را پس از جلسه‌ی تمرینی کمی از‌کنترل‌خارج‌شده به‌تصویر می‌کشید.

مارک زاکربرگ در حال تمرین
مارک زاکربرگ در حال تمرین
مارک زاکربرگ با چشمان کبود و بینی خونین

پارگی رابط صلیبی جلویی که در بین ورزش‌کاران رایج است، زمانی رخ می‌دهد که رباط اتصال‌دهنده‌ی استخوان ران و ساق پا پاره شود. بهبودی پس از عمل جراحی رباط صلیبی معمولاً بین ۶ تا ۹ به‌طول می‌انجامد.

با‌این‌‌همه، بعید است که میلیاردر خودساخته‌ی آمریکایی به این سادگی‌ها از مبارزه در قفس با ماسک عقب‌نشینی کند. او پیش‌تر درباره‌ی آموزش‌دیدن جوجیتسوی برزیلی گفته بود که نباید غرور داشته باشید و باید حاضر باشید که زیاد کتک بخورید.

تا زمان بهبودی کامل مارک زاکربرگ و بازگشتش به تمرینات باشگاهی برای مسابقه‌ی MMA، شرکت متا با هزینه‌ی ۱۴ میلیون دلاری در سال، به‌طور تمام‌و‌کمال از او حفاظت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات