به‌لطف ChatGPT، ربات چهارپای اسپات حالا حرف می‌زند! [تماشا کنید]

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ربات چهارپای اسپات درحال صحبت کردن
بوستون داینامیکس سگ رباتیک خود را با ChatGPT آموزش داده تا بتواند حرف بزند و به سؤالات متخلف افراد پاسخ دهد.
تبلیغات

پیش‌از این ربات اسپات را درحال دویدن، پریدن و حتی رقص دیده‌ایم اما حالا این ربات چهارپا صحبت می‌کند. بوستون داینامیکس با انتشار ویدیویی، سگ رباتیک خود را با کلاه و چشم به نمایش گذاشته که با لهجه‌ی بریتانیایی با کارکنان صحبت می‌کند و آن‌ها را به بازدید از امکانات شرکت می‌برد.

اسپات در این ویدیو از افراد می‌پرسد: «آیا سفر خود را آغاز کنم؟» او سپس در بخش دیگری می‌گوید:

ایستگاه‌های شارژ، جایی‌که ربات‌های اسپات استراحت می‌کنند و شارژ می‌شوند، اولین محل موردعلاقه‌ی ما است. آقایان من را دنبال کنید.
- ربات اسپات

همان‌طور که در نسخه‌ی نمایشی نشان شده، اسپات می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و حتی دهانش را هنگام صحبت باز کند تا طبیعی‌تر به‌نظر برسد.

بوستون داینامکیس برای افزودن قابلیت گفت‌وگو به اسپات از API چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI یعنی ChatGPT استفاده کرده است. این ربات سپس به اسپیکر و قابلیت تبدیل متن به گفتار مجهز شد.

مت کلینگسمیت، مهندس اصلی نرم‌افزار در بوستون داینامیکس می‌گوید تیم آن‌ها برای هریک از اتاق‌های موجود در تأسیسات خود، متن بسیار مختصری به اسپات داده و سپس ربات آن را با تصاویری از دوربین‌ مجهز روی بدنه و دستگیره‌ی خود ترکیب می‌کند تا بتواند با اطلاعات کامل‌تر به سؤالات مختلف افراد درمورد آن‌ مکان پاسخ دهد. براساس ادعای این شرکت، اسپات از مدل‌های پاسخ بصری به سؤالات بهره می‌برد.

اسپات در ویدئوی فوق شخصیت‌های مختلفی ازجمله باستان‌شناس دهه‌ی ۱۹۲۰ و نوجوان و مسافر زمان شکسپیر را به‌خود می‌گیرد. بوستون داینامیکس می‌گوید هنگام آزمایش ربات به‌عنوان راهنمای تور، چند مورد شگفت‌انگیز کشف کرده است.

کلینگسمیت با انتشار پستی در سایت بوستون داینامیکس می‌نویسد:

ما برای ادامه‌ی کاوش در تقاطع هوش مصنوعی و رباتیک هیجان‌زده‌ هستیم. این مدل‌ها می‌توانند به ارائه‌ی زمینه‌ی فرهنگی، دانش عمومی و انعطاف‌پذیری کمک کنند؛ ویژگی‌هایی که برای بسیاری از وظایف رباتیک مفید هستند. به‌عنوان مثال امکان اختصاص دادن کار به ربات فقط ازطریق صحبت، به بهبود روند یادگیری آن کمک می‌کند.
- مت کلینگسمیت، بوستون داینامیکس
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات