سگ رباتیک بوستون داینامیکس اکنون می‌تواند به‌تنهایی از درهای بسته عبور کند

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سگ رباتیک اسپات
به‌روزرسانی بزرگ سگ رباتیک بوستون داینامیکس موسوم‌به اسپات، امکانات جذابی به آن اضافه کرده است.
تبلیغات

سگ رباتیک بوستون داینامکیس که اسپات (Spot) نام دارد و از سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شده، بیشتر به‌عنوان ابزاری برای بازرسی و اکتشافات مستقل مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت امروز به‌روزرسانی بسیار بزرگی برای اسپات ارائه داد که قابلیت‌های آن را در انجام کارها بهبود می‌دهد و به‌عنوان مثال اکنون می‌تواند به‌تنهایی، درهای بسته را ازطریق دستگیره‌ی آن‌ها باز کند.

براساس اعلام بوستون داینامکس، درحال حاضر بیش‌از هزار ربات اسپات در ۳۵ کشور جهان به‌طور فعال مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌روزرسانی جدید، اقدامی در راستای کمک به پذیرش بیشتر اسپات است زیرا استفاده از آن را آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند و علاوه‌براین عملکرد ربات را در پیمایش زمین‌های ناهموار، بهبود می‌دهد.

به‌روزرسانی‌ جدید اسپات برای افرادی که به‌منظور بازرسی‌های معمولی به این ربات اعتماد کرده‌اند، جذاب خواهد بود. اکنون سگ رباتیک بوستون داینامیکس می‌تواند از مواردی مثل فشارسنج‌های آنالوگ عکس بگیرد و علاوه‌براین با بهره گرفتن از فناوری دید رایانه‌ای، بدون نیاز به اپراتور انسانی، داده‌های آن را از راه‌دور به‌اشتراک بگذارد.

درنهایت اگرچه بوستون داینامکس قبلاً با اضافه کردن بازوی اضافه به اسپات، امکان باز کردن درهای بسته را فراهم کرده بود، اما استفاده از آن به اپراتور انسانی و کنترل از راه‌دور نیاز داشت. این یعنی اسپات برای گشت‌زنی مستقل در نواحی مختلف همچنان به اپراتور انسانی نیاز دارد تا درصورت لزوم بتواند از درهای بسته عبور کند. اکنون بوستون داینامیکس با آپدیت جدید اسپات، امکان باز کردن درهای بسته را بدون نیاز به دخالت انسان فراهم کرده است. این ویژگی ابتدا به‌طور آزمایشی دردسترس قرار می‌گیرد تا پس‌از رفع مشکلات، به‌طور پایدار ارائه شود.

به‌نوشته‌ی گیزمودو، به‌روزرسانی جدید اسپات، توانایی این ربات را برای نظارت بر دما با استفاده از دوربین‌های حرارتی بهبود می‌دهد. این سگ رباتیک اکنون درصورت گرم شدن یا سردن شدن بیش‌از حد تجهیزات، اعلان‌های مرتبط را ارائه می‌دهد و با سیستم تشخیص صدا، به‌طور خودکار نشتی هوا و گاز نامرئی را شناسایی می‌کند.

اگرچه بوستون داینامیکس، اسپات را برای جایگزینی با انسان‌ها برای گشت‌زنی در نواحی خطرناک طراحی کرده، اما این ربات همچنان برای عملکرد دقیق به اپراتور انسانی نیاز دارد. به‌هر حال این شرکت سعی دارد با به‌روزرسانی‌های منظم، نیاز به اپراتورهای انسانی را برای کنترل اسپات کاهش دهد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات