چگونه یک حساب کاربری جدید یا اکانت مهمان در PS5 ایجاد کنیم؟

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
پلی استیشن ۵ دیسک خور- PS5
برای ساخت اکانت جدید در PS5 محدودیتی ندارید و به‌راحتی با انجام چند مرحله می‌توانید حساب کاربری‌های مختلفی را به این کنسول بازی اضافه کنید.
تبلیغات

کاربران PS5 برای استفاده از این محصول، باید حداقل یک حساب کاربری ایجاد کنند. پلی‌ استیشن ۵ دارای دو نوع حساب کاربری است: حساب‌ کاربری معمولی و حساب‌ کاربری مهمان. حساب‌های کاربری مهمان موقتی هستند و اکانت‌های معمولی به‌صورت دائمی روی کنسول ایجاد می‌شوند.

برای ساخت حساب‌های کاربری در PS5 محدودیتی نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید اکانت‌های معمولی یا مهمان را به این کنسول بازی اضافه کنید. در این مطلب از زومیت، شیوه‌ی ایجاد یا اضافه کردن حساب کاربری معمولی یا مهمان به PS5 را آموزش خواهیم داد؛ همچنین به شما خواهیم گفت که چرا باید بیش از یک حساب کاربری در پلی استیشن ۵ داشته باشید.

کنسول پلی استیشن 5 به همراه کنترلر دوال سنس

چرا به بیش از یک حساب کاربری در PS5 نیاز دارید؟

کاربران برای استفاده از پلی استیشن 5 بهتر است بیش از یک حساب کاربری داشته باشند. مهم‌ترین دلایل برای ساخت چند اکانت کاربری در این کنسول بازی عبارت‌اند از:

با اضافه کردن یک اکانت جدید به پلی استیشن 5 و داشتن یک کنترلر اضافه، کاربران می‌توانند بازی‌هایی مانند Call of Duty، فورتنایت یا حتی فوتبال را به‌صورت مشترک با دوستان خود انجام دهند.

شما می‌توانید حساب کاربری جداگانه‌ای را در شبکه پلی استیشن (PSN) در یک کشور یا منطقه‌ای دیگر ایجاد کنید تا به معاملات موجود در فروشگاه آن کشورها دسترسی داشته باشید. این قابلیت بسیار کاربردی است، چراکه منطقه جغرافیایی PSN را پس از تنظیم کردن نمی‌توان تغییر داد.

اگر یک کاربر عضو شبکه پلی استیشن را به کنسول بازی خود اضافه کنید، با قابلیت اشتراک‌گذاری PS5 می‌توانید به بازی‌های او دسترسی داشته باشید و حتی آن‌ها را دانلود کنید.

با ساخت اکانت‌ جدید برای دوستان یا خانواده خود، می‌توانید از مشکل رونویسی (Over Write) شدن فایل‌های ذخیره‌شده جلوگیری کنید.

چگونه یک حساب کاربری جدید در PS5 بسازیم؟

برای اضافه کردن یک حساب کاربری جدید به کنسول PS5، به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

۱. دکمه کنترل PS button را فشار دهید تا Control Center پلی‌استیشن ۵ باز شود.

۲. روی پروفایل خود کلیک کنید تا منوی آن باز شود.

صفحه پروفایل پلی استیشن 5

۳. اکنون برای دسترسی به پنل مدیریت کاربر، روی گزینه Switch User کلیک کنید.

تغییر حساب کاربری در PS5

۴. پس از باز شدن پنل مدیریت کاربر PS5، روی گزینه Add User کلیک کنید.

اضافه کردن حساب کاربری جدید در PS5

۵. اگر می‌خواهید یک حساب کاربری معمولی داشته باشید، باید روی گزینه Get Started کلیک و برای ایجاد اکانت مهمان نیز باید Sign in And Play یا Quick Play را انتخاب کنید. گزینه Sign in And Play به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت موقت وارد اکانت PSN خود شوند. همچنین اگر می‌خواهید بدون حساب کاربری شبکه پلی استیشن خود از این کنسول بازی استفاده کنید، باید گزینه Quick Play را انتخاب کنید.

اضافخ کردن حساب کاربری جدید یا اکانت مهمان به PS5

۶. برای ساخت یا ورود به شبکه پلی استیشن (PSN)، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

۷. برای استفاده از PS5 بدون وارد شدن به حساب کاربری شبکه پلی استیشن، گزینه Skip and Play Offline را در گوشه سمت راست انتخاب کنید.

اضافه کردن حساب کاربری به PS5 بدون نیاز به وارد کردن PSN

۸. اکنون نام حساب کاربری جدید خود را وارد کرده و دکمه OK را انتخاب کنید.

اگر مراحل بالا را به‌ترتیب انجام دهید، با موفقیت یک اکانت جدید به PS5 خود اضافه کرده‌اید و با بازگشت به Switch Users می‌توانید این حساب کاربری را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

برای ایجاد حساب کاربری جدید در PS5، مراحلی را که در این مقاله بیان کردیم، گام‌به‌گام اجرا کنید. با اضافه کردن بیش از یک اکانت کاربری به این کنسول بازی، می‌توانید از قابلیت‌های مانند اشتراک‌گذاری بازی‌ها و متمایز کردن فایل‌های ذخیره شده بهره ببرید. برای ساخت حساب‌های کاربری در پلی استیشن ۵ محدودیتی ندارید و می‌توانید چندین اکانت معمولی بسازید. همچنین این امکان را دارید که چند اکانت مهمان را به‌صورت موقت بسازید.

منبع: makeuseof

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات