درآمد سرویس‌های اشتراکی ویدیو در سال ۲۰۲۳ به ۹۵.۳ میلیارد دلار می‌رسد

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
افزایش درآمد رسانه‌های استریمینگ در سال جاری میلادی
بر اساس گزارش‌، رسانه‌های استریمینگ مبتنی بر اشتراک مانند نتفلیکس و پرایم ویدیو در سال جاری میلادی به درآمد بیش از ۹۵ میلیارد دلار دست پیدا می‌کنند.
تبلیغات

براساس گزارش OnlyAccounts.io، ارائه‌دهنده خدمات اشتراکی بریتانیایی، پیش‌بینی می‌شود که درآمد جهانی رسانه‌های استریمینگ مبتنی بر اشتراک (SVOD) در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده و به ۹۵.۳ میلیارد دلار برسد. همچنین پیش‌بینی شده درآمد این سرویس‌ها تا سال ۲۰۲۷ رشد ۷۳ درصدی داشته و به رقم ۱۳۷ میلیارد دلار برسد.

به گزارش سایت Gizmochina، رسانه‌های استریمینگ مبتنی بر اشتراک در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷ فقط ۶۱۰ میلیون اشتراک در سراسر جهان وجود داشت که این رقم تا سال ۲۰۲۲ به ۱.۱۶ میلیارد اشتراک افزایش پیدا کرد. انتظار می‌رود که این روند ادامه‌دار باشد و تعداد مشترکین سرویس‌های اشتراکی پخش ویدیو از سایر بخش‌های بازار رسانه و سرگرمی عبور کند.

استریم ویدئوی ابری

وب‌سایت تحلیلی Statista Market Insights، رشد سرویس‌های اشتراکی ویدیویی را تأیید می‌کند و می‌گوید درآمد جهانی مبتنی بر اشتراک از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تقریبا سه برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۲ از ۸۰ میلیارد دلار در سال عبور کند. اما در طرف دیگر ماجرا، فروش فیزیکی تقریبا ۳۰ درصد کاهش یافته و پرداخت دیجیتال و پرداخت برای دانلود در مقایسه با رسانه‌های استریمینگ مانند پرایم، نت‌فلیکس و هولو رشد کمتری را تجربه کرده‌اند.

نکته جالب ماجرا اینجا است که تقریباً ۶۵ درصد از کل درآمد سرویس‌های اشتراکی پخش ویدیو از ۳ کشور ایالات متحده آمریکا، چین و انگلستان به دست می‌آید. بر اساس گزارش استتیستا، انتظار می‌رود که ایالات متحده آمریکا(بزرگترین بازار SVOD در جهان) در سال جاری میلادی حدود ۳۹.۲ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که درآمد این کشور از بازار SVOD از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ با نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR) ۸.۶ درصد، مسیر خود را ادامه دهد و اندازه تخمینی بازار آن به ۵۴.۶ میلیارد دلار برسد.

چین، دومین بازار بزرگ SVOD، میانگین نرخ رشد ۱۰.۱ درصدی را در این دوره تجربه کرده است. انتظار می‌رود که درآمد سرویس‌های اشتراکی ویدیویی در چین از ۱۹.۴ به ۲۸.۵ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند. بریتانیا نیز با درآمد نزدیک به ۵.۵ میلیارد دلار و نرخ رشد مرکب سالانه ۸.۹ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

با رشد رسانه‌های اشتراکی استریمینگ و تولید محتوای مطابق با سلیقه‌ی کاربر در آن‌ها، چشم‌انداز رسانه‌های جریانی تغییر کرده است. با وجود درآمد چند میلیارد دلاری و میلیون‌ها مشترک، این صنعت برای رشد خود در سال‌های آینده آماده است. استقبال کاربران از این سرویس‌ها باعث تسلط آن‌ها بر صنعت و غلبه‌ی آن‌ها به رسانه‌های سنتی شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات