چرا خرید لپ‌تاپ به جای مینی پی‌سی معقول‌تر است؟

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
یونیوو یو آر 1 پلاس / +Univo UR1
مینی پی‌سی‌ها جایگزینی خوبی برای کامپیوترهای رومیزی است. اما اگر دنبال خرید معقول‌تری هستید، لپ‌تاپ‌ها انتخاب بهتری هستند.
تبلیغات

همان‌طور که از اسمش پیداست، مینی پی‌سی همان کامپیوتر شخصی است که در ابعاد جمع و جورتری عرضه می‌شوند. اما چرا باید خرید لپ‌ تاپ را به کامپیوترهای کوچک ترجیح داد؟

لوازم جانبی پیش‌فرض قابل حمل در لپ‌تاپ‌

یکی از دلایلی که باعث انتخاب لپ‌تاپ به جای مینی پی‌سی می‌شود، داشتن نمایشگر، موس و کیبورد پیش‌فرض است؛ اما بعد از خرید مینی پی‌سی، باید هر یک از این لوازم را به طور جداگانه بخرید که باعث اشغال فضای بیش‌‍تری هم می‌شود.

اگر قصد استفاده از این لوازم جانبی را ندارید، مجبور نیستید؛ می‌توانید با استفاده از درگاه‌هایی که در لپ‌تاپ تعبیه شده است، مانیتور، موس، کیبورد یا لوازم‌جانبی دیگری را جداگانه به لپ‌تاپ متصل کنید.

انعطاف‌پذیری و قابل‌حمل بودن لپ‌تاپ

مشخصات و کارایی یک مینی پی‌سی را می‌توان در یک لپ‌تاپ پیدا کرد؛ اما هیچ مینی پی‌سی‌ای مانند لپ‌تاپ نمی‌تواند در عین قابل حمل بودن، مشخصات قدرتمندی هم داشته باشد.

لپ تاپ شیائومی می نوت بوک پرو 15 Xiaomi Mi Notebook Pro در محیط ویندوز
لپ‌تاپ شیائومی می نوت‌بوک پرو

لپ‌تاپ را می‌توان در یک کیف قرار داد، آن را جا به جا کرد و هر کجا که لازم شد، استفاده کرد؛ اما نمی‌توان مانیتور، موس و کیبورد را همراه یک مینی پی‌سی حمل کرد. کار کردن با مینی پی‌سی در مسافرت به اندازه کار کردن با یک‌ لپ‌تاپ آسان نیست.

استفاده از قطعات سخت‌افزاری لپ‌تاپ در مینی پی‌سی‌ها

مهم‌ترین ویژگی متمایزکننده مینی پی‌سی‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی، قطعات سخت‌افزار آن‌ها است که نسبت به کامپیوترهای رومیزی، کوچک‌تر هستند. اغلب، قطعات سخت‌افزاری مینی پی‌سی‌ها، قطعاتی است که در لپ‌تاپ‌ها به کار رفته است و در اکثر مواقع مینی پی‌سی‌ها بدون پردازنده گرافیگی و فن خنک کننده اختصاصی عرضه می‌شوند.

با خرید لپ‌تاپ، صاحب مشخصات یک مینی پی‌سی با ابعاد جمع و جورتر می‌شوید؛ اما در نظر داشته باشید که بعضی از مینی پی‌سی‌ها، استثنایی هستند و با پردازنده‌های قدرتمندتری عرضه می‌شوند. اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر با مشخصات و قیمت مناسب همراه با ابعاد جمع و جورتر هستید، لپتاپ‌ها می‌توانند انتخاب بهتری از مینی پی‌سی‌ها باشند.

منبع: howtogeek

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات