جریمه میلیون دلاری گوگل برای حل دعوی ردیابی موقعیت مکانی کاربران

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
لوگو گوگل مپ مپس Google Maps سه بعدی روی نقشه
در دادخواستی ادعا شده است که گوگل اطلاعات موقعیت مکانی کاربرهای خود را بدون اجازه آن‌ها جمع‌آوری می‌کند و از آن‌ها سود می‌برد.
تبلیغات

باب فرگوسن، دادستان ایالتی امریکا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که گوگل باید مبلغ ۳۹.۹ میلیون دلار به ایالت واشنگتن جریمه پرداخت کند تا شکایت مربوط به ردیابی موقعیت کاربرها که آلفابت (کمپانی مادر گوگل) به آن متهم شده، حل و فصل شود.

این ایالت مدعی است گوگل حتی در زمانی که کاربران موقعیت مکانی را در گوشی‌‌ها و سایر دستگاه‌ها غیرفعال می‌کردند، قادر به جمع‌آوری اطلاعات کاربران بوده است. ایالت واشنگتن این اقدام گوگل را نقض حریم خصوصی کاربران می‌داند.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه یک موافقت‌نامه در دادگاه عالی کینگ (King County Superior Court) جاری شد تا گوگل توضیحات شفاف‌تری در رابطه با نحوه‌ی ردیابی کاربران همراه با توضیحات کامل‌تری درباره تکنولوژی‌های مکان‌یابی ارائه دهد. گوگل بخشی از این اتهام‌ها را رد کرد، اما پرداخت جریمه را پذیرفت.

گوگل سال گذشته توسط ایالت آریزونا به شیوه‌های ردیابی موقعیت مکانی نادرست متهم شده بود و مجبور به پرداخت جریمه ۸۵ میلیون دلاری شد.

روز جمعه هفته گذشته نیز دادستان کل تگزاس خبر از موافقت گوگل برای پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۸ میلیون دلار به اتهام تبلیغات فریبنده گوشی پیکسل 4 را داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات