چه کسی در گوگل به دنبال شما می گردد؟

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی یک مصاحبه شغلی داشتید، به خواستگاری رفتید و یا با فرد تازه‌ای آشنا شدید؟ در تمامی این موارد اگر مخاطبتان بخواهد اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کند حتماً سری به اینترنت زده و نام و نشان شما را در گوگل جست‌وجو می‌کند (اصطلاحا گوگل می‌کند)! آیا دوست دارید بدانید که چه کسانی و از کجا شما را در اینترنت گوگل کرده‌اند؟ اگر تمایل دارید نتایج جستجوی نام خودتان را مدیریت کنید، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.
تبلیغات

وب سایت Brandyourself که تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده و مورد توجه رسانه‌های عمومی در امریکای شمالی واقع شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا نتایج حاصل از جستجوی نامتان در گوگل را مدیریت کرده و اقدامات SEO را بر روی آن انجام دهید.

با ثبت نام رایگان در این وبسایت میتوانید حساب کاربری خود را در یکی از شبکه های اجتماعی فیسبوک یا LinkedIn، معرفی کرده و پس از انجام تکنیک‌های ارتقای رتبه، نتایج دلخواه خود را به مخاطب نشان دهید.

بدین ترتیب نه تنها می‌توانید شهرت خود را در محیط مجازی وب مدیریت کرده و نامی نیک از خود بر جای بگذارید، بلکه به کمک آن موقعیت‌های تجاری، اجتماعی و شخصی خود را هرچه بیشتر ارتقا دهید.

از این گذشته Brandyourself بانک اطلاعاتی جامعی از IPهای عمومی سازمانها، شرکت‌‌ها و موسسات معتبر را گردآوری کرده است؛ و می تواند افرادی که از پروفایل شما بازدید می‌کنند را رهگیری و شناسایی کند.

اغلب کاربران از موتور جستجوی گوگل برای کاویدن اطلاعات اینترنت بهره می گیرند و brandyourself نیز اطلاعات همین مخاطبان را به شما می‌دهد. اما اگر کاربری، از سایر جستجوگرهای اینترنتی استفاده کند چه می‌شود?

BrandYourself-Visitor-Intelligence

هیچ سیستمی صد در صد نیست، brandyourself نیز از این قاعده مستثنی نیست. نه تنها نمی‌توانند تمامی جستجوگرهای اینترنتی را پوشش دهند بلکه جمع آوری نشانی IP تمامی افراد و شرکت ها نیز برای او ممکن نیست.

به اعتقاد پاتریک آمبرون، یکی از بنیانگذاران این سایت، آنها تلاش کرده‌اند تا تنها گوشه‌ای از آنچه بیرون اتفاق می‌افتد را برای کاربران خود مهیا سازند و آنها را ترغیب کنند تا به هر چه پر بارتر کردن پروفایل خود بپردازند.

Brandyourself به اعضایش اجازه می‌دهد سه لینک را برای معرفی به موتورهای جستجو وارد کرده و بکوشند تا آنها را در صفحه نخست نتایج جستجو نمایش دهند.

این سایت که از مارس 2012 (اسفند 91) فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون موفق شده بیش از 25000 کاربر را به رایگان جذب کند به طوری که بیش از 80 درصد آنها پروفایل شخصی خود را تکمیل کرده‌اند. همچنین حدود 1000 نفر از کاربران نیز با پرداخت ماهانه 10 دلار جزء اعضای ویژه شده و اجازه دارند تا تعداد نامحدودی لینک برای خود تعریف کنند.

Brandyourself تنها نیست و رقبایش همچون Ziggs و Naymz نیز به رهگیری مکان جغرافیایی بازدیدکنندگان از پروفایلها مشغولند. اما نقطه ضعف آنها در این است که قادر به ارائه نام شرکت یا سازمانی که از پروفایل بازدید کرده، نیستند. از این گذشته سایت‌های دیگری چون LinkedIn تنها می‌توانند نشان دهند که کدامیک از اعضا، از پروفایل شما بازدید کرده است که دامنه بسیار محدودتری از اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

شما چطور؟ ایا هرگز شده نام و نشان خود را در اینترنت جستجو کنید؟ آیا در دنیای آنلاین شهرت دارید؟ و آیا با پروفایل‌هایی در وب روبرو شده اید که دقیقاً نام و نام خانوادگی شما را یدک می کشند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات