استودیو بات؛ با هوش مصنوعی کد بنویسید و اپلیکیشن اندرویدی بسازید

پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون استودیو بات / Studio Bot گوگل
گوگل ابزار جدیدی به نام استودیو بات دارد که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است و به توسعه‌دهندگان برای کدنویسی کمک می‌کند.
تبلیغات

گوگل باتِ کدنویسی جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان اندروید معرفی کرده است که Studio Bot نام دارد. استودیو بات گوگل ازطریق تولید کد، رفع خطاها و پاسخ به سؤالاتی درباره‌ی اندروید، به توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن کمک می‌کند.

به گفته‌ی گوگل، بات جدید بر پایه‌ی مدل کدنویسی بنیادین Codey تولید شده. خود Codey نسخه‌ی ویژه‌ای از مدل زبانی PaLM 2 محسوب می‌شود که به‌طور ویژه برای کدنویسی بهینه شده است. Studio Bot از زبان‌های برنامه‌نویسی Kotlin و Java پشتیبانی می‌کند.

محیط داخلی نرم افزار استودیو بات / Studio Bot

گوگل می‌گوید نسخه‌ی پیش‌نمایش Codey ازطریق سرویس گوگل کلاد قابل‌دسترس است. Codey مدلی بهینه‌شده برای برنامه‌نویسی است که امکان تعلیم‌دادن آن بر اساس پایگاه کد (کدبیس) اختصاصی خودتان وجود دارد.

گوگل می‌گوید توسعه‌دهندگان برای استفاده از Studio Bot مجبور نیستند کد منبع (سورس‌کد) نرم‌افزار خود را با این شرکت در میان بگذارند، اما گوگل داده‌هایی از مکالماتی که با Studio Bot انجام شده‌اند دریافت خواهد کرد. به گفته‌ی گوگل، Studio Bot «در روزهای بسیار ابتدایی» به سر می‌برد و در گذر زمان بهبود پیدا می‌کند.

رابط کاربری استودیو بات / Studio Bot

آن‌طور که ورج می‌نویسد، ابزار Studio Bot فعلا به‌صورت آزمایشی (ازطریق کانال Canary) برای توسعه‌دهندگان آمریکایی قابل‌دسترس است. گوگل نگفته که Studio Bot چه زمانی به‌صورت جهانی منتشر می‌شود.

Studio Bot بخشی از پروژه‌ی بزرگ‌تری است که گوگل برای حضور جدی‌تر در حوزه‌ی هوش مصنوعی دارد. این شرکت شب گذشته کنفرانس مطبوعاتی I/O 2023 را برگزار کرد تا از اضافه شدن ابزارهای جدید هوش مصنوعی به بسیاری از سرویس‌هایش ازجمله موتور جست‌و‌جو خبر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات