کارگردان فیلم انتقام‌جویان: هوش مصنوعی تا دو سال آینده می‌تواند فیلم بسازد

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
فیلم انتقام جویان: پایان بازی
کارگردان مطرح فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول می‌گوید نهایتاً تا دو سال آینده شاهد فیلم‌هایی خواهیم بود که به‌طور کامل با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.
تبلیغات

جو روسو که برخی فیلم‌های بزرگ مارول مثل «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» را کارگردانی کرده اکنون نظر خود را درمورد هوش مصنوعی و تأثیر آن در صنعت فیلم‌سازی ارائه داده است. روسو می‌گوید نهایتاً تا دو سال آینده شاهد فیلم‌هایی خواهیم بود که به‌طور کامل با هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

روسو گفت:‌ «ما در عصر هوش مصنوعی زندگی می‌کنیم و بدیهی است از این فناوری برای داستان‌سرایی و تغییر داستان فیلم‌ها بهره ببریم. این ابزار امکان تولید داستان‌هایی را که به‌طور مداوم درحال تکامل هستند، فراهم می‌کند.»

کارگردان فیلم انتقام‌جویان اظهار داشت: «شما می‌توانید وارد خانه شده و از طریق پلتفرم پخش محتوای خود به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید. به‌زودی می‌توانید با فناوری مذکور و از طریق ارائه‌ی دستورات ساده، فیلم موردنظرتان را با شخصیت‌های دلخواه بسازید.»

روسو همچنین اعلام کرد تلویزیون‌های مدرن به‌زودی توان پردازشی کافی برای رندر لحظه‌ای هر محتوایی را در اختیار خواهند داشت. او در ادامه افزود: «شما می‌توانید با هوش مصنوعی داستان‌ فیلم موردنظرتان را به‌طور خاص تنظیم کنید.»

صحبت‌های روسو درمورد تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت فیلم‌سازی اهمیت زیادی دارد، زیرا او یکی از کارگردان‌های باتجربه و معروف به‌شمار می‌آید. از طرفی هالیوود از همین حالا مشغول بررسی استفاده از هوش مصنوعی در آینده‌ی صنعت سینما است.

باید اشاره کنیم روسو با نظرات متفاوت درمورد هوش مصنوعی بیگانه نیست؛ زیرا در هیئت مدیره چند شرکت هوش مصنوعی حضور دارد.

به‌نظر می‌رسد روسو نفوذ هوش مصنوعی بر آینده‌ی فیلم‌سازی را امری اجتناب‌ناپذیر می‌داند و در بخشی از توضیحاتش می‌گوید: «متأسفانه شما در زندگی خود به هوش مصنوعی نیاز خواهید داشت زیرا چه بخواهیم چه نخواهیم، افرادی وجود دارند که به‌هرحال آن را توسعه خواهند داد.»

به‌نوشته‌ی فیوچریسم، روسو با کنار گذاشتن احتمالات شوم نسبت‌ به ظرفیت‌های هوش مصنوعی از مزیت‌های آن در آینده بسیار هیجان‌زده به‌نظر می‌رسد.

روسو گفت: «ارزش هوش مصنوعی، دموکراتیک کردن داستان‌سرایی است که این‌ کار ارزش فوق‌العاده‌ زیادی دارد. بدین‌ترتیب هرکسی می‌تواند با کمک ابزارهای هوش مصنوعی، داستانی تعریف کند و این همان چیزی است که من را هیجان‌زده می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات